בחירת שפה:

/
/
האם ניתן להיעזר בבינה מלאכותית לשיווק דיגיטלי?

האם ניתן להיעזר בבינה מלאכותית לשיווק דיגיטלי?

מהו הדבר הראשון שעולה לכם בראש כשאתם חושבים על בינה מלאכותית? אנו יכולים לספר לכם שממפגשים עם תלמידים ותלמידות במכללת הורייזון, אנו נחשפים למגוון רחב של דעות וכיוונים שונים.

קצרה היריעה מלמנות כל קו חשיבתי, אך המכנה המשותף הוא חשש; חשש טבעי מפני הלא-נודע. מפני כלי טכני שהיכולות שלו עלולות אף להחליף חלק מתחומי אחריותם של אנשי מקצוע שונים.

אותו החשש הוא מובן וטבעי, אך כדי ‘לגמד’ את המפלצת או שמא נאמר ‘לביית’ את חיית הטרף, עלינו להבין כיצד להפוך את הבינה המלאכותית לכלי עזר שישרת אותנו ולא לכלי שיתחרה בנו כאלטרנטיבה.

במכללת הורייזון גיבשנו סדרה של סדנאות בינה מלאכותית המותאמות למגוון בעלי מקצועות שונים; מבינה מלאכותית לאנשי פיננסים, דרך בינה מלאכותית למנהלי פרויקטים ועד אליכם – מנהלי ומנהלות שיווק, קמפיינרים ואנשי קידום.

כאן נסקור בהרחבה את האופן שבו יכול ה-AI לשרת את השיווק הדיגיטלי, ולהפוך למיומנות אחת (בולטת) מתוך מספר מיומנויות להן נדרשים אנשי השיווק של המחר.

נתחיל מן הבעיה: מהי נקודת החולשה של כל איש/אשת שיווק כיום?

אנחנו מתנצלים שאנחנו נוקטים בגישה סופר שקופה שאומרת – קודם כל נפתח בבעיה ואז נגלוש לפתרון.

כיוון שאתם אנשי שיווק, אנו מזמינים אתכם להמשיך אל יתר המאמר, אך בכל זאת, אנחנו לא סתם מורחים בתוכן וכן חשבנו והקדשנו זמן לכל פסקה ופסקה. שווה לחכות רגע 😉

אנחנו יכולים להיות אנשי שיווק מן המעלה הראשונה, מיומנים, טכניים, יצירתיים ומלאי מוטיבציה ואנרגיה – הכל כדי שהקמפיין שאנו עורכים או פרויקט הקידום, יתנהל בצורה נכונה, באופן שיניב תוצאות ויחזיר ללקוחות את ההשקעה.

לצד זאת, כל איש ואשת שיווק נתקלים בשתי נקודות מרכזיות שפוגעות בכשירותם:

1. התקשורת בין מספר אנשים במקביל

בעיה ראשונה: ניקח לדוגמה קמפיינר ברשתות החברתיות.

רבים מן הקמפיינרים נדרשים גם ליכולות עיצוביות וגם ליכולות קופי כישרוניות. ועם זאת, אין זה הכרח. וישנם גם לא מעט שמספקים שירותים נפרדים: האחד מקים את הקמפיין ברשתות החברתיות, גורם אחר אחראי על הקופי, וגורם שלישי אחראי על העיצוב הגרפי, כלומר הסרטונים ו/או התמונות.

לצד זאת ישנם היבטים נוספים אותם הקמפיינר נדרש לעשות כמו לשלוח דו”חות ודיווחים שונים ללקוחות, ולנהל תקשורת ישירה וממושכת עם כל לקוח ולקוחה להם הוא מספק שירות.

כל אלו יחדיו יוצרים בליל של גורמים שונים עמם הקמפיינר צריך להיות בתקשורת, דבר שיכול לעכב את העלאת הקמפיין או להוביל לקצר בתקשורת שגם ישפיע על טיב השיווק כולו.

2. משאב זמן הולך ואוזל

הבעיה השנייה היא כמובן משאב הזמן העומד לרשותו של אותו קמפיינר ברשתות החברתיות.

עם ניהול של כל כך הרבה גורמים במקביל, כמו גם משימות שוטפות ופרויקטים נוספים, הוא מוצא את עצמו ‘טובע’ בעבודה, עושה כל שביכולתו, ובכל זאת – עם ביצועים ירודים במידת מה.

טבעי יהיה שאם נחוש לחוצים, או נבקש ‘לכבות שריפות’ לאור ריבוי משימות, הרי שכל דבר ייעשה טוב בחלקו בלבד.

הבינה המלאכותית הופכת אותנו לסוכנות שיווק של איש אחד

כאן מתרחש הקסם האמיתי בחיבור הזה שבין השיווק הדיגיטלי לבין הבינה המלאכותית.

היכולת של הבינה המלאכותית לענות על מגוון צרכים שוטפים בעבודת המקדם / המשווק, סוללת את הדרך אל עבר יצירתה של סוכנות שלמה, עם יכולות מדהימות, וכולן ככולן נעשות על-ידי אדם אחד בלבד. ויתרה מזאת: בתוך זמן מועט של מספר שניות עד למספר דקות.

זהו גם המענה הבולט והעיקרי של הבינה המלאכותית: היא מקצרת זמנים, מייתרת משימות ומאפשרת לנו להתפנות למה שחשוב באמת.

ואי אפשר כמובל בלי דוגמאות!

אז למרות ש-ChatGPT הוא כלי הבינה המלאכותית המדובר ביותר, יש עוד כל כך הרבה כלים נוספים שיכולים לעזור למשווקים ביום-יום, מיצירת תוכן, דרך אוטומציות ועד לקידום SEO ו-PPC והיבטים עיצוביים, ובחרנו לכתוב על הכל חוץ! מGPT. יסלחו לנו קוראינו כן?

קחו כדוגמה את הכלים הבאים:

  • Jasper – כלי יצירת תוכן שמאפשר ליצור קופי שמותאם במיוחד לפי צורך: הוא כותב תוכן עבור מנהלי מדיה וקופירייטרים, הוא מאפשר לייצר תוכן שיווקי לאתרים, תוכן עם ערך מוסף לבלוגרים ועד לכתיבתם של מאמרים מקצועיים. כל זאת תוך שהוא נמנע באופ מלא משכפולי תוכן או מגניבה ספרותית שיכולה לחשוף את המפרסם משפטית.
  • Midjourney – כלי ג’נרטיבי לייצור תמונות. באמצעות הנחיה טקסטואלית (Prompt) תוכלו לייצר מגוון רחב של תמונות, ובכך ליצור שפע של גרפיקות עבור כל קמפיין וקמפיין.
  • Brand24 – כלי בינה מלאכותית שמאפשר למשווק לקבל אינדיקציה ולהבין כיצד המותג של הלקוח/ה מוזכר ברחבי הרשת. הכלי סורק אתרי חדשות, מדיות חברתיות, בלוגים, פורומים ואפילו סרטונים, ולאחר מכן מנתח את הסיגנלים ששודרו אליו ומסיק אילו רגשות מביעים הגולשים. או במילים אחרות – מהו השיח ברשת? היבט שכזה יכול לסייע בהתוויות אסטרטגיות שיווק הנוגעות בנקודות הרגישות של הקהל הפוטנציאלי ולשפר באופן דרמטי את היבט שירות הלקוחות והמכירות.
  • Influencity – כלי נהדר עבור משפיעני רשת וכל שכן עבור משווקים המבקשים להבין את השפעותיהם של המשפיענים על המותג אותו הם מקדמים. הכלי בדומה לקודם שהדגמנו, מספק נתונים סטטיסטיים ומנתח את השיח ברשת.
  • Zapier – סיכוי קלוש מאוד שאנחנו מחדשים לכם עם זאפייר, אך האם ידעתם שחלק ניכר מן הפעולות שמתרחשות מאחורי הקלעים באוטומציות שלכם הם פרי פיתוח AI? הפשטות של זאפייר והיכולת שלה לאפשר לנו לייצר אוטומציות ללא כל קידוד ועם אלפי אינטגרציות, מאפשרת להנפיק דו”חות אוטומטיים ולייתר ‘עבודה שחורה’ שגוזלת זמן רב. מסיבה זו, זוהי מערכת שגם נלמדת בקורסי בינה מלאכותית והיא נחשבת לחלק בלתי נפרד מן הנוף.

מספיק בכלי ה-AI שהדגמנו כאן כדי לאפשר לכם לכתוב תוכן בתוך שניות ספורות (ולהקדיש מספר דקות כדי לדייק אותו), לייצר תמונות וגרפיקות מרשימות, לגבש דעה ומסקנות על מערכי השיווק ולספק דו”חות ורשמים תקופתיים על-פי הטווחים שתבחרו אל הלקוחות.

וזה… זה רק על קצה המזלג.

ועוד לא דיברנו על חוויית הלקוח

בינה מלאכותית לשיווק דיגיטלי ניכרת בעוצמתה לא רק ביכולת שלה למנף ולחבר בין מספר ערוצים במקביל, ולא רק בכך שהיא מקצרת תהליכים – אלא באפשרות להתאים את הפלטפורמות במיוחד עבור החוויה הצרכנית של הלקוח.

כבר בזמן כתיבת שורות אלו, חברות משורה רחבה של תעשיות מספקות חוויית משתמש המותאמת לכוונת הגולשים עם שירות קניות המציג פרסום פרוגרמטי, שירות אליו מתלווים ‘צטבוטים חכמים מבוססי AI המספקים המלצות אישיות על סמך העדפות המשתמש והתנהגותו.

נשמע לכם משונה? נטפליקס כבר מזמן עשו את זה!

באופן הזה ניתן למקסם את אופטימיזציית הקמפיינים, להשתמש ב’תותחים הכבדים’ כאשר הקמפיינים לא עובדים כמצופה, ולייצר מערך דינמי יותר המגיב כל העת לשינויים בשוק.

AI לשיווק דיגיטלי בנקודות:

תוכן וייצור תמונות

כתיבת ועריכת תוכן טוב דורשת זמן ומאמץ, ולא אחת הדבר נתון תחת אחריותם של המשווקים הדיגיטליים שזמנם בין כה וכה הוא דל.

עם מערכות בינה מלאכותית שונות, תוכלו לייצר תכנים לדיוורים, למודעות ברשתות החברתיות ולפי סוג רשת חברתית, תוכן שיווקי לדפי נחיתה, תוכן אינפורמטיבי לבלוגים ולכל היבט וצורך.

כלי הבינה הג’נרטיביים מציעים לא רק תוכן מעולה, אלא גם ממשקים המייצרים גרפיקות נפלאות ובתוך מספר שניות בלבד.

שירות ותמיכה ללקוחות השיווק

עם צ’טבוטים מבוססי בינה מלאכותית, תוכלו לתקשר עם הלקוחות ולספק להם מידע, זאת מבלי שתצטרכו באמת להקדיש לכך זמן.

לקוחות השיווק תמיד אוהבים להתעדכן, ושמחים כאשר ישנו משווק הזמין עבורכם בכל עת.

עם כלי AI לקוחותיכם יוכלו לקבל תשובות מיידתיות לשאילתות פשוטות.

תגובה דינמית לקהל היעד

הבינה המלאכותית יכולה לשפר באופן דרמטי את מערכי השיווק שלכם, תוך שתוכן המודעות אליהן נחפשים הגולשים ישתנה על-בסיס צרכי הלקוחות, רכישות, ושאילתות שונות.

כבר היום, הפלטפורמות השיווקיות השונות לרבות מטא וגוגל עושות שימוש בבינה מלאכותית ומסייעות לאופטימיזציות הקמפיינים באופן אוטומטי.

עם מספר כלי AI נוספים, תוכלו להפוך את הקמפיינים שלכם למכונה משומנת.

קיצור עבודת ה-SEO

תחום ה-SEO ידוע בכך שהוא מצריך לא מעט עבודה סיזיפית ועקבית.

הבינה המלאכותית עם יכולותיה השונות, מסוגלת להתממשק אל אתר הלקוחף וליצור תגיות מטא, כותרות וקישורים פנימיים בתוך מעבר מהיר אחד ועם הוראה מפורשת הניתנת על-ידי מקדם האתרים.

זאת מבלי שציינו מחקרי מילים דינמיים שתוכלו להיעזר בהם למערכי השיווק והקידום.
 

ייעול עבודת ה-PPC

באמצעות כלי AI תוכלו לשפר את מסעות הפרסום שלכם בגוגל על-ידי אופטימיזציית AI המתמקדת במחקר מילות מפתח, בהגשת הצעות מחיר ומיקוד, ביצירת מודעות חדשות, בתזמון המודעות, בניתוחים אסטרטגיים שיאפשרו להתוות את הצעדים השיווקיים הבאים ועד ליצירת דשבורדים שמשדרים את הנתונים כל העת עבור הלקוחות.

לקריאה מורחבת בנושא בינה מלאכותית לקידום ממומן

נשמע טוב, אבל איך מקיפים כ"כ הרבה חומר?

דבר ראשון, אין כזה דבר משווק שמפסיק ללמוד.

כל איש ואשת דיגיטל יודעים שהם מוכרחים כל העת ללמוד ולהתעדכן בשינויים המתרחשים בתחום.

ודבר שני, בשביל זה אנחנו פה.

במכללת הורייזון לאבס אנו מתמחים בעולמות ה-AI, ומספקים מגוון של מערכי שיעורים וקורסים בבינה מלאכותית על-פי תחום העיסוק.

בין הקורסים הבולטים אותם אנו מציעים, נשמח להציע לכם מסלול ללימודי בינה מלאכותית לשיווק דיגיטלי ובו תלמדו כיצד לרתום לצידכם מגוון כלי AI העונים במדויק על דרישותיכם והצרכים היומיומיים.

הקורס כולל פרקטיקה משלב מתחיל ועד למתקדם במגוון כלי בינה מלאכותית רלוונטיים וחשובים, זאת במטרה להקנות ניסיון מעשי, ולהטמיע דרך חשיבה של אדם המתמחה ב-AI. באופן עצמאי תוכלו להחליט מהם הכלים שיעזרו לכם עבור כל פרויקט שיווקי שיגיע אל שולחנכם.

לצד לימודי ה-AI,נקדיש את הזמן ללימודי אוטומציות בשיווק דיגיטלי, ונלמד כיצד לייעל את העבודה באופן דרמטי, ולהותיר את ה’משימות הסיזיפיות’ לכלים רובוטיים אוטומטיים.

התייעצו איתנו

בכל שאלה והתייעצות בנושא קורס AI לשיווק דיגיטלי וכן קורס AI בכללותו, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר.

היועצים הלימודיים של הורייזון לאבס ישמחו לעמוד לשירותכם.

הרשמה לקורס

כמה פרטים קטנים...

רגע לפני שאתם עוזבים

תנו לנו לתת לכם הצעה חד פעמית!