בחירת שפה:

/
/
כלי בינה מלאכותית AI ליצירת תמונות ואומנות

כלי בינה מלאכותית AI ליצירת תמונות ואומנות

הבינה המלאכותית AI הפכה מזמן לחלק כמעט בלתי נפרד מחיינו. עושים בה שימוש לצורך עבודה, הנאה, פיתוח מכשירים שונים, כתיבה ועוד. במאמר הקודם בחרנו להתייחס ליצירת תוכן כתוב בעזרת הבינה המלאכותית. תחום האומנות נכלל אף הוא ביכולותיה של הבינה המלאכותית. ל- ((AI יש יכולת ליצור יצירות אמנות מסוגים שונים החל מחיקוי של יצירות אומנות קלאסיות וכלה בקומיקס, או סתם בדמיון הפרוע שלכם.

הפעם הזו יעסוק המאמר שלנו בבינה המלאכותית לשם יצירת אומנות ותמונות.

איך יוצרת הבינה המלאכותית אומנות?

הבינה המלאכותית (AI) פועלת על ידי ניתוח מערכי נתונים עצומים לשם זיהוי דפוסים וסגנונות ויצירת יצירות מקוריות. באמצעות אלגוריתמים של:

למידת מכונה

תת-קבוצה של בינה מלאכותית המשתמשת בטכניקות סטטיסטיות שונות המאפשרות למערכות להשתפר מבלי שיהיה צורך לתכנת אותן מפורשות

רשתות יריבות יצירתיות (GANs)

היא ארכיטקטורת למידה עמוקה, המאמנת שתי רשתות עצביות להתחרות זו בזו לשם יצירת נתונים חדשים ואותנטיים המאפשרים (למשל) יצירת תמונות חדשות ממסד נתונים קיים, או מוזיקה מקורית ממסד נתונים של שירים.

העברת סגנון (Style Transfer)

טכניקה בראייה ממוחשבת ובגרפיקה, הכוללת יצירת תמונה חדשה על ידי שילוב תוכן תמונה אחת עם סגנונה של תמונה אחרת. 

Deep Dream

משתמש ברשת עצבית קונבולוציונית  –  (CNN) סוג של מודל למידה עמוקה המצטיין בעיבוד נתוני רשת מובנים ופיענוח פיקסלים.

היכולת הזו הופכת את ה CNN לבעל תפקיד חשוב ומשמעותי גם בתחומים נוספים כמו ראייה ממוחשבת, רובוטיקה ונהיגה אוטונומית. ה- Deep Dream מסייע ליצירת אמנות בזכות יכולתו של האלגוריתם לחשוף פרטים ולייצר טקסטורות מורכבות. 

אלגוריתם בסגנון עצבי Neural-Style

טכניקת אופטימיזציה המשמשת לצילום שתי תמונות: תמונת תוכן ותמונת התייחסות לסגנון, ולמזגן יחד כך שיצירת האומנות הסופית תיראה כמו תמונת התוכן, אך בסגנון תמונת ההתייחסות. 

כשהיא מונעת ופועלת על ידי הגורמים שצוינו למעלה, יודעת הבינה המלאכותית להבחין בגוונים ותתי גוונים של סגנונות, נושאים וקומפוזיציות. אבחנה זו מאפשרת לה ליצור אומנות, תוך שהיא מחקה את היצירתיות האנושית ומפתחת אותה כמעט עד כדי טשטוש הגבולות שבין האומנות הקלאסית המסורתית לאומנות המודרנית.

הפוטנציאל האומנותי שלכם והבינה המלאכותית

מאז ומתמיד היוותה האומנות חלק בלתי נפרד מדרך הביטוי האנושי. הודות להתקדמות המסחררת בתחום הבינה המלאכותית, הפך השימוש ב AI ליצירת אומנות – לנקודת מפנה בעולם היצירתיות. 

ה AI מסוגלת לייצר יצירות אומנות מרשימות, מסקרנות ומרתקות ופותחת אפשרויות בלתי מוגבלות לאופן הביטוי האומנותי. ריבוי כלי אמנות בינה מלאכותית מוביל, כך זה נראה, לדור חדש של אמנים המסתמכים על כלים אלה’ אך יש גם המתנגדים להם, בטענה כי הם פוגעים בעומק הרגשי ובאוטנטיות אותם מקנה אומנות מסורתית.

מחוללי אומנות בינה מלאכותית – אומנות מבוססת טקסט

אחת הדרכים הטובות ביותר ליצור אמנות בינה מלאכותית היא באמצעות אפליקציה ייעודית או מחולל מקוון. הכלים, עליהם נמליץ בהמשך, הם המוכרים והפופולריים ביותר ומאפשרים יצירת תמונות שונות בשפע סגנונות כיד הדמיון הטובה עליכם. 

איך כותבים הנחייה Prompt – למחולל התמונות

Prompt הנחיה – ביטוי טקסט קצר שמחולל התמונות משתמש בו על מנת לייצר תמונה. הוא מפרק את ההנחיה, הביטויים והמילים ותוך כדי כך – משווה אותם לנתוני אימון מוקדמים שהוזנו למחולל התמונות. ככל שתהיה ההנחיה מדויקת יותר כך תופיע תמונה ייחודית ומתאימה יותר לדמיון הכותב:

  • מילים – כדי להבהיר למחולל התמונות את כוונתנו, כדאי לעתים לבחור דווקא במילים נרדפות. 
  • במקום קטן – זעיר, במקום גדול – ענק וכו. אל תתנו למחולל התמונות לנחש מה רציתם. במקום לכתוב כלבים כתבו “שני כלבים ענקיים” או את סוג הכלב “שלושה כלבי לברדור”.
  • שלילה – יש למחוללי התמונות שיגעונות ואתם יכולים לכתוב “ללא דמות אנושית” והיא תופיע לכם דווקא במרכז התמונה. אם יש לכם הנחיה שלילית של “לא” או “אל” שמרו אותה לסוף ההנחיה.
  • קצר או ארוך – ישנם מחוללי תמונות שמבקשים הנחיות ארוכות ומפורטות וישנם כאלה שיסתפקו בהנחיות פשוטות וקצרות. ככל שתתנסו יותר, כך תדעו לזהות את “טעמם” ורגישותם של מחוללי התמונות השונים.

נוסחה (לא מדעית) לכתיבת הנחיות

כתיבה –  נושא [אדם, חפץ, אתר וכו] דרך ביצוע [איור, רישום, פיסול] מיקום [חוץ, בית, עיר, החלל] צבעים [רוויים, מונוכרומטי] סגנון [צבעי שמן, מים, עפרון, שם של אומן, או סגנון באומנות] אווירה [סוער, רגוע, עצוב, מרוכז] נקודת מבט [תקריב, מבט חזיתי, מבט מהצד, עדשה רחבה וכו]

בהצלחה!

מחוללי אמנות AI 

Midjourney 

על פי הגדרתם: “Midjourney היא מעבדת מחקר עצמאית החוקרת מדיומים חדשים של מחשבה ומרחיבה את כוחות הדמיון של המין האנושי”. מדובר ב מחולל אמנות בינה מלאכותית שיוצר אמנות מטקסטים תוך שניות והוא נחשב לאחד ממחוללי הטקס לתמונה הטובים ביותר של ה AI ולכן גם לפופולארי ביותר. Midjourney  איננה חינמית.

לכתבה מעמיקה יותר בנושא

לאתר Midjourney

Bing Image Creator (מיקרוסופט)

Bing Image Creator. מחולל אמנות AI מיקרוסופט הוא כלי חינמי לחלוטין. עם ההרשמה מקבלים כמות של כ 100 קרדיטים בהם ניתן להשתמש וגם כשהם נגמרים ניתן להמשיך ליצור תמונות אך הן תופענה באיטיות מסוימת. אחת לכמה זמן מתחדש מספר הקרדיטים ל בין 15-30.

לאתר Bing Image Creator

Japser Art

נכון, פגשתם את ג’ספר במאמר הקודם ואנחנו בטוחים שתשמחו לדעת שמעבר ליכולות הכתיבה יש לו גם מחולל אמנות בינה מלאכותית. ג’ספר ארט אינו בחינם. אך מאפשר ניסיון של שבעה ימים ללא תשלום. בימי הניסיון תוכלו לייצר עד 200 תמונות ובתקופת תשלום תוכלו ליצור ללא כל הגבלה.

לאתר Jasper Art

NightCafe

הוא עוד מחולל טקסט לאמנות קל ונוח לשימוש זמין באינטרנט. הוא מאפשר לבחור את סגנון אמנות הפלט והאלגוריתם בחירות שמעניקות שליטה רבה יותר על היצירה.  יש צורך להירשם. יש תכניות בתשלום (פרו) ויש חינמיות תמורת קרדיטים, כשהקרדיטים ניתנים בעקבות שימוש עקבי ורצוף, תמיכה ביוצרים אחרים, השתתפות באתגרים ועוד.

לאתר NIghtCafe

Playground AI

מחולל טקסט לתמונה המציע מגוון תכונות המותאמות לצרכים היצירתיים של כל אחד. ממשק אינטואיטיבי ואפשרויות התאמה נרחבות. Playground AI – דורש הרשמה ומציע אופציה חינמית תמורתה ניתן לייצר עד 100 תמונות ביום והאפשרות בתשלום אינה מוגבלת.

לאתר PlayGround AI

סיכום

השימוש בכלי הבינה המלאכותית ליצירת אמנות פותח פתח רחב של אפשרויות המעוררות פרצי יצירתיות והשראה. 

ככל שהבינה המלאכותית ממשיכה להתפתח כך היא מחדשת, מעצבת ומוסיפה נופך חדש לנוף האומנותי, כשהאומנות והטכנולוגיה נפגשות ומעוררות זו את זו.

רוצים להעמיק בכלי AI מתקדמים ולדעת כיצד לשלב בין מגוון יישומי בינה מלאכותית? במסגרת קורס AI של מכללת הורייזון לאבס תקבלו הכשרה מקיפה, משלב בסיס ועד מתקדם.

הרשמה לקורס

כמה פרטים קטנים...

רגע לפני שאתם עוזבים

תנו לנו לתת לכם הצעה חד פעמית!