בחירת שפה:

/
/
סוגי כלי בינה מלאכותית (AI) ליצירת תוכן

סוגי כלי בינה מלאכותית (AI) ליצירת תוכן

מי מאתנו לא נתקל שוב ושוב בביטוי “בינה מלאכותית”? נראה לנו שאין אחד כזה. מגדול ועד קטון אנחנו נתקלים שוב ושוב במושג. מה זה בכלל בינה מלאכותית. מה טוב בה? מה היא יכולה לתרום לנו בחיי היום יום? המאמר הזה וכל הבאים אחריו יעסקו בדרכים הרבות בהן תורמת לנו הבינה המלאכותית, המתפתחת במהירות עצומה. בעתיד גם נוסיף מילון, שיאפשר לכם להבין בצורה ברורה יותר את המונחים והמושגים השונים (העיקריים שבהם) הקשורים לבינה המלאכותית.

מה זה בינה מלאכותית – בקצרה ובלי בלבולי מוח

בינה מלאכותית מתייחסת למחשבים המחקים תבונתיות (אינטליגנציה) אנושית. 

מערכות הבינה המלאכותית מבצעות שתי משימות: זיהוי תבניות ורובוטיקה. הבינה המלאכותית מסוגלת לבצע משימות המדמות ביצועים של בן אנוש, לגרום למכונות ללמוד מהתנסויות, ואפילו להתאים או להציע רעיונות חדשים. בקיצור, היא משוכללת וגמישה מספיק – על מנת להיות מסוגלת להסתגל לכל מערכת ולתרגם את ההתנסות שלה למעשה.

לבינה המלאכותית יש אינספור יישומים בתעשיות, בבריאות, במערכות הפיננסיות, התחבורתיות ועוד. כלומר, כמעט מבלי משים, אנחנו נתקלים ומשתמשים ביישומי הבינה המלאכותית בחיי היום יום. המאמר שלפניכם לא יעסוק הפעם באותם יישומים בהם אתם משתמשים במודע (אלקסה תדליקי בויילר) אלא בכאלה שאתם יכולים להשתמש לצורך כתיבה אם אתם כותבי תוכן, עיתונאים, בלוגרים, להנאתכם אם מתחשק לכם להמציא סיפורי לילה טוב לילדיכם, או לצורך משימות שוטפות בחיי היום יום. 

יצירת תוכן כתוב

“האם באמת ניתן וכדאי לסמוך על הבינה המלאכותית שתצליח לפענח את מחשבותיי ולהביאן לכלל מאמר, סיפור או פוסט לבלוג?” לדעתנו, התשובה היא כן. אם אתם יודעים להשתמש בבינה המלאכותית ויודעים מה ואיך לבקש ממנה – היא תדע להנפיק תוצאות מותאמות אישית. 

בשימוש בבינה המלאכותית ליצירת תוכן (במאמרים הבאים נדבר גם על הפקת תמונות) תוכלו לחסוך לעצמכם שעות עבודה רבות, תוך הפקת כמויות חומר גדולות בצורה מהירה. ככל שעובר הזמן, יוצרים עזרים אלה תוכן באיכות טובה ואמינה יותר, אך יחד עם זאת חשוב מאד שתזכרו שתפקידה לעזור לכם ולא לעשות את כל העבודה עבורכם. 

איך מתחילים?

בכתיבת הנחיות ברורות. ככל שתהיינה ההנחיות שלכם ברורות יותר תשתפר יעילות תהליך יצירת התוכן. כלומר, תגובות מחולל התוכן תהיינה טובות – בהתאם לטיב ההנחיות (prompts) שאתם תתנו לו. השלבים אותם נציין בהמשך טובים לכל אחד מיישומי כתיבת התוכן (וגם התמונות) שיובאו במאמרים הבאים.

שלבים בכתיבת הנחיה

  1. הגדרת הנושא, מטרתו וקהל היעד.
  2. הבהרת הסגנון (אישי, מקצועי, אינפורמטיבי, ידידותי)
  3. כתיבת הבקשה בצורה מפורטת למשל: במקום לשאול: “האם אור השמש טוב עבורנו?” נסחו את השאלה כך: “מהם היתרונות והחסרונות של שהות בשמש” השאלה הראשונה מאפשרת לתת תשובות של “כן” או של “לא” ולכן התוצאה תהיה פחות מפורטת מאשר השאלה השנייה שדורשת פירוט והרחבה.
  4. מידע קשור. למשל “תרופות טבעיות” – תקבלו מידע על מהן תרופות טבעיות. “תרופות טבעיות ללחץ דם גבוה” או “תרופות טבעיות לאנשים עם סוכרת” יסיעו לבינה המלאכותית להעניק לכם את התוכן הרצוי. דוגמא נוספת: במקום “מגדל השעון ביפו” הרחיבו “מגדל השעון בלב העיר יפו, סביבה עירונית תוססת, נקודת מפגש מוכרת”
  5. רצוי להוסיף דימויים כמו רעש המכוניות, או אם אתם רוצים לכתוב על מגדלור תארו את רחש הגלים המתנפצים אל החוף. את אלומת האור שפוגשת אחת לכמה דקות את החוף ועוד …
  6. אל תהססו להתנסות התנסות חוזרת של ההנחיות בשינוי מילה או שתיים, או בתוספת מילים או תיאורים.
  7. להגדיר מגבלות כמו: “כתוב לי מאמר בן 100 מילים על מגדל השעון בלב יפו העתיקה, בסביבה עירונית רוחשת וסואנת, נקודת מפגש לאוהבים ולתיירים מזדמנים….ועוד”. או מגבלות כמו: “המנע מתוכן גזעני, פוגעני, מיני וכו..”
  8. הקפדה על דקדוק ואיות. די במילה אחת שתהיה שגויה והבינה המלאכותית תיקח אתכם למחוזות אחרים מאלה שאליהם כיוונתם.
  9. להימנע מראשי תיבות, קיצורים או סלנג.

Chat GPT

פותח במטרה ליצור תגובות דמה אנושיות ולנהל שיחות במגוון נושאים רחב. הצ’אט GPT מתבסס על מודלים נרחבים ואלגוריתם למידה, הוא מעולה בהבנת השפה הטבעית (שאיננה שפת מחשב).  ChatGPT הציבה מתכונות ותקנים חדשים בתחום ה”דו שיח” של הבינה המלאכותית

Rytr.me

כלי כתיבה בינה מלאכותית – המסייע במיוחד בכתיבת תוכן מקורי לשימוש עסקי. כמו כל יישומי הבינה המלאכותית Rytr.me יסתמך על ההנחיות שלכם, כדי ליצור תוכן בנושא שתבחרו. ניתן ליצור בעזרתו מ  אמרים ותקצירים.

Jasper 

כתבן, המסייע ביצירת תוכן באיכות טובה, גם ללא כל ניסיון קודם בכתיבה או בשימוש בבינה המלאכותית, ג’אספר מעניק למשתמש כמות לא מבוטלת של תבניות לשם הקלה על תהליך העבודה. 

Claude

קלוד AI הוא צ’אט בוט של בינה מלאכותית. ניתן “לשוחח” עם קלוד בצורה פשוטה טבעית וישירה כמעט כמו שהיית מדבר עם אדם. בעזרת קלוד ניתן ליצור סיכומים, עבודות הגשה שונות ועוד. קלוד נחשב כיום לאחד הצ’אט בוטים הטובים המועילים והבלתי מזיקים ביותר שקיימים.

AI Writer

שייך לחברת Picsart שהחליטה להקים את Quicktools  כדי להפוך כלי בינה מלאכותית מקוונים זמינים בקלות ובחינם לכל דורש. 

ai-writer אינו דורש הרשמה והוא מציע מלבד כתיבת תוכן, כתיבת הנחיות, פסקאות, רעיונות למאמרים לצד דברים נוספים עליהם במאמרים הבאים. כלי נוח ונגיש ואפשר להשתמש בכל אחת מהאפשרויות שלו על מנת לכתוב מאמר שלם. 

סיכום

אלה היו רק חלק קטן ומצומצם מכתבני הבינה המלאכותית שנמצאים בשוק. יש עוד רבים. אנחנו ממליצים לכם פשוט להתנסות. לבדוק איזה מכתבני ה AI נוחים לכם יותר לעבודה, נסו לכתוב הנחיה זהה לשניים או יותר ולבדוק מה ההבדלים והתחילו לחקור את התחום. 

עד מהרה, כך אנחנו מאמינים, תגלו כי השימוש בבינה המלאכותית מקלה עליכם והופכת את עבודת הכתיבה לקלה יותר ואת אופן החשיבה שלכם לבהיר יותר עם הצורך למקד את בקשותיכם.

הרשמה לקורס

כמה פרטים קטנים...

רגע לפני שאתם עוזבים

תנו לנו לתת לכם הצעה חד פעמית!