בחירת שפה:

/
/
באילו מחלקות ניתן להטמיע בינה מלאכותית בארגון?

באילו מחלקות ניתן להטמיע בינה מלאכותית בארגון?

לאור השיח הער שקיים סביב הטמעת ה-AI בארגונים, פגשנו בלא מעט גולשים שפנו אלינו מבולבלים ומוצפים במידע. במאמר המידע הזה נסביר ונדגים במפורט באילו מחלקות ניתן להטמיע בינה מלאכותית.

כחובבי היסטוריה מושבעים נפתח באנקדוטה קטנה: רבים חושבים שהבינה המלאכותית פרצה לחיינו בשנתיים האחרונות (נכון לכתיבת שורות אלו בשנת 2024). כל זאת תודות ל-Chat GPT מבית OPEN AI. בפועל? בפועל הבינה המלאכותית נמצאת בחיינו כבר מזה 40 שנים.

ה-GPT עשה משהו שאף אחד לא עשה לפניו – הוא הנגיש את ה-AI להמונים. הוא נתן לנו להתנסות הנדס-און בבינה מלאכותית, להרגיש את הפלא, לא רק לשמוע ולהבין, אלא להתנסות ולראות.

רק כדי להבין עד כמה הקרקע הייתה פורייה ומוכנה לכך; עם השקת ה-GPT עטו עליו כאשר הצ’אט המפורסם בעולם הגיע למיליון משתמשים בתוך 6 ימים בלבד. בכל מובן אפשרי – זה מטורף.

הדבר קרה לא בזכות שיווק טוב, אלא איכות הטכנולוגיה. ה-GPT הוכיח את עצמו.

זמן לא רב אחרי השוק הפרטי, השוק העסקי הביע עניין. או יותר נכון געש! ארגונים ניסו להבין כיצד הבינה המלאכותית יכולה לעזור להם, וכיצד הם יכולים לרתום את הטכנולוגיה המדהימה הזו כדי לייעל פעילות עסקית, לייעל מכירות, שירות לקוחות ולהגדיל רווחיות.

זאת גם המטרה אותה נרצה לנתח כאן. כיצד טכנולוגיית ה-AI יכולה להשתלב במחלקות ארגונים ולשנות את פעילותם מן הקצה אל הקצה.

הטמעת בינה מלאכותית בשירות הלקוחות

נדגים את אחד מן העולמות התפעוליים המאתגרים ביותר בכל ארגון – שירות הלקוחות. זהו גם אחד מן העולמות המושפעים ביותר מן הבינה המלאכותית.

בואו נדגים את ה-GPT (וחשוב לציין שיש עוד עשרות כלי AI נוספים בשוק). כל מי שהתנסה עם הצ’אט ולו למספר דקות, ראה שזאת טכנולוגיה שיודעת לדמות שיחה ברמה כמעט אנושית.

מצד אחד זה אמנם מבהיל כיוון שנדמה שהבינה המלאכותית תחליף נותני שירות, אך אנחנו רואים זאת אחרת: הבינה המלאכותית תעזור לנו ככלי בידי אנשי ונשות המקצוע. גם נותני שירות הלקוחות.

במקום שלקוחות ימתינו 40 דקות על הקו או בצ’אט כדי לשוחח עם נציג, כלי בינה מלאכותית יכולים לשמור על זמינות 24 שעות ביממה.

נציין שאנחנו לא מדגימים דבר מה עתידני, אלא שכבר היום חברות מיישמות יישומי AI במחלקות שירות הלקוחות, והדבר מתבטא במענה על מוצרי החברה, חשבוניות, רישום פרטים ועשיית שפע של עבודה שחורה במקום העובדים.

הסוד טמון ביכולת לאפיין זאת נכונה, לדעת להתאים כלי AI או מספר כלי בינה מלאכותית במקביל למען יצירת מערך שירות לקוחות. בהורייזון לאבס אנו עוסקים בדיוק בזה, עורכים הטמעות מסוגים אלו לארגונים, ונוכל לאפיין זאת עבורכם ועד לרמת הביצוע.

הטמעת בינה מלאכותית בענף השיווק

אמרנו שענף שירות הלקוחות מושפע ויושפע מן ה-AI? הבינה המלאכותית מסתכלת לעולם השיווק בלבן של העיניים, ואנחנו באמת ובתמים לא מפריזים בתיאור.

זוהי התעשייה שתושפע והיא כבר מושפעת באופן המהותי ביותר, מן הקצה אל הקצה, ובכל הנדבכים.

הטמענו AI בשפע של מחלקות החל מעיצוב גרפי, דרך בניית ותחזוקת אתרים, ועד לקופי, כתיבת תוכן ואפיקי פרסום ושיווק ממומן.

הבינה המלאכותית כבר היום יודעת לתת מענה לדבר הללו, והיא משתפרת בכל יום ויום מחדש.

שילוב של כלים דוגמת GPT וחבריו לכתיבת תוכן והצעת רעיונות שיווקיים, יחד עם Midjourney או Dalle שמעניקים יכולות גרפיות לייצור תמונות בהתאמה אישית בתוך שניות ספורות.

יתרה מזאת, ישנם כלים שיודעים לייצר לא רק תוצרים ישירים כמו תמונה או מלל, אלא תוצרים שנובעים מתהליכים ממושכים דוגמת בניית אתרים, יצירת אוטומציות לקמפיינים או אוטומציות לשיקוף מידע ללקוחות (למשל: הוראה לבינה המלאכותית לשלוח ללקוחות פעמיים בשבוע ניוזלטר עם דיווחים מתוך הקמפיין על ההצלחות שנובעות מן הנתונים).

כבר היום אנחנו עובדים יחד עם חברות שיווק ומטמיעים אצלן מערכי AI שיאפשרו לייעל את העבודה, לשפר את קיבולת הלקוחות ובו-זמנית שלא לפגוע באיכות.

לצידן, אנו עובדים גם עם בעלי עסקים וחברות שמבקשים לבחון כיצד הם יוכלו להשתלט לבד על אפיקי השיווק והפרסום, עתה כשהבינה המלאכותית יכולה לעבוד עבורם.

למידע נוסף על בינה מלאכותית בשיווק דיגיטלי >>>

הטמעת בינה מלאכותית במחלקת הרכש

מחלקות הרכש מתמודדות עם עומסים גדולים, ובארגונים רחבי ידיים הצורך להתנהל עם מאות ולעתים אלפי ספקים הוא ממשי ויומיומי; קליטת אלפי או עשרות אלפי מסמכים חשבונאיים בחודש, ריכוז הצעות מחיר, איתור ספקים, הוצאה של דרישת תשלום. כל תהליכי הרכש בארגונים הגדולים הם סבוכים, מורכבים ולעתים קרובות גם מסורבלים.

היבט הממחיש אף יותר את מידת הסרבול הוא בכך שנהוג לחשב פחת של בין 3 ל-8 אחוזים ברווח התפעולי של הארגון, זאת כתוצאה מטעויות אנוש או טעויות מערכתיות בנושאי רכש ופיננסיים.

הבינה המלאכותית יכולה לעזור לנו הן לצמצם ואפילו לנטרל את הפער הזה עד לרמה אפסית, והן לייעל את התהליכים השוטפים בעולמות הרכש, לרבות קליטת חשבוניות (כיוון שה-AI יודעת לקרוא תוכן), לערוך קטלוג של מסמכים באופן נכון, לערוך השוואה בין תנועות אשראי ותנועות בנקים ועוד.

יתרה מזאת: כל עסק בינוני ומעלה מכיר את התהליך הכרוך באיסוף 3 הצעות מחיר בעת רכישה מסוימת. איש הרכש יוצא למסע לאיתור ספקים, איתור פרטי הקשר של הספקים, ניהול שיח עם כל ספק וריכוז הצעות המחיר.

דמיינו עתה שכל התהליך יכול להתקצר בזכות שאילתא שמוכנת לכלי הבינה המלאכותית. בפחות מ-2 דקות, תוכלו למצוא ספקים שמציעים בדיוק את מה שאתם מחפשים, ולבקש מחירים, פרטי קשר ואפשרויות שילוח.

הטמעת בינה מלאכותית במחלקות הדרכה ומשאבי אנוש

תהליך גיוס העובדים, החל מאיתורם ועד להכשרתם בארגון, נחשב לסיזיפי, ארוך ומאתגר. הוא כה מורכב, עד שנהוג לומר כי עלותו של גיוס לא מוצלח מוערכת בכ-6 משכורות.

לכן, ארגונים משקיעים משאבים אדירים באפיון ובניית תהליכי גיוס נכונים. 

הבינה המלאכותית יכולה לעזור לנו גם פה. בהרצאות שאנו מקיימים בארגונים, אנו נוהגים להראות כיצד הבינה המלאכותית מסייעת לבצע סינונים של מאות ואפילו אלפי קורות חיים בתוך דקות ספורות.

דמיינו שאתם מקבלים מאות קורות חיים בשבוע, ונדרשים להתקשר לכל מועמד ומועמדת לבחון התאמה מסוימת. או אפילו לעבור על עשרות ומאות קו”ח רק כדי לפסול אותם בטרם השיחה.

אנו מראים כיצד להשתמש במנוע AI כדי לסרוק ולנתח כל קובץ קורות חיים, להעניק לו מיקוד ואפילו כיצד ניתן לערוך ראיון וירטואלי מקדים, טרם המפגש הפרונטלי האנושי.

בדיקה מזוקקת, שאמנם ההטמעה לוקחת מעט זמן, אך ברגע שהיא הופכת לנוהל בחברה, הרי שהיא מונעת בזבוז משאבים עצום.

ויתרה מזאת, גם אחרי הגיוס, הבינה המלאכותית עומדת לרשות מחלקת ה-HR, כשהיא יכולה לסייע בהכשרה ובחפיפה, ואפילו להציע הכשרות נוספות לפיתוח העובדים במרוצת הזמן, זאת על-פי ניתוח קצב התקדמותם ותחומי התמחותם.

למידע נוסף בנושא >>>

התייעצו איתנו

הורייזון לאבס הינה קבוצת הייטק ומכללה העוסקת בהכשרות טכנולוגיות להון האנושי של הארגון החל מפיתוח תוכנה ועד לתחומי ה-AI.

אנו מספקים פתרונות מקצה לקצה בתחומי ה-AI ופועלים מול חברות, ארגונים ועד להעברת קורסי AI לגורמים פרטיים המבקשים להבין את המיומנויות החדשות הנדרשות בשוק העבודה.

בכל שאלה והתייעצות בנושא הטמעת בינה מלאכותית במחלקות וארגונים, נשמח להזמינכם לשיחת ייעוץ ראשונית עם נציגי הורייזון.

הרשמה לקורס

כמה פרטים קטנים...

רגע לפני שאתם עוזבים

תנו לנו לתת לכם הצעה חד פעמית!