בחירת שפה:

/
/
הטמעת בינה מלאכותית לפיתוח עובדים והדרכה

הטמעת בינה מלאכותית לפיתוח עובדים והדרכה

פיתוח עובדים היה ותמיד יהיה אמצעי יעיל לשימור ההון האנושי בארגון, ודרך מהותית וחשובה ליצירת הווי ארגוני חיובי העומד ביעדים העסקיים.

אך בואו נשים לרגע את היעדים העסקיים בצד (עד כמה שניתן כמובן). יותר ויותר מעסיקים ומעסיקות מעידים על המאפיינים של העובד המודרני, של הדור החדש. מסלול הקריירה משתנה באופן תכוף, העובדים החדשים, ויודעים מה.. גם הוותיקים, כבר מזמן לא מחפשים את הסטטיות. הם יודעים לקרוא את המפה, והם מבינים שמי שלא מתעדכן בפיתוחים של היום, מחר כבר יימצא את עצמו לא רלוונטי בשוק העבודה.

פיתוח, אופק תעסוקתי – אלו הם המאפיינים שניצבים בכל עת לנגד עיניהם של העובדות והעובדים.

נסתמך אפילו על דוגמה המובאת ישירות מעולמנו כאן בהורייזון לאבס – הבינה המלאכותית. השיח כיום מדבר על כך שככל שעובדים לא יקדימו וילמדו את כלי ה-AI, לבסוף ה-AI יחליף אותם. למעשה, ההדרכות בבינה מלאכותית של הורייזון פותחו בראש ובראשונה מתוך תפישתנו האומרת ש: במקום שהבינה המלאכותית תחליף אותנו, נלמד אותה, ובכך נהפוך אותה לכלי עזר בידינו.

נתחיל עם מחלקות ההדרכה

תהליך גיוס העובדים איננו מתחיל ומסתיים באיתורם ובקבלתם לארגון.

עובד הנקלט בארגון נדרש לתהליך הסתגלות, תהליך למידה ממושך, ארוך וסיזיפי. למעשה, מהיכרותנו עם מחלקות גיוס רבות בהן פגשנו לאורך הזמן, למדנו כי גיוס לא מוצלח, מגיע לעלות של כ-6 משכורות.

כפועל יוצא מכך, ארגונים וחברות משקיעים את כל מרצם ומשאביהם על מנת שיבטיחו תהליך גיוס וקליטה איכותי ומדויק ככל הניתן.

כחלק מהטמעתה של הבינה המלאכותית בתחומי ההדרכה ומשאבי האנוש, פיתחנו תוכנית עבודה שמטרתה ללמוד במדויק את צורכי הכשרת העובדים, ולרתום כלי AI שילוו את העובדים משלב הגיוס ועד להכשרתם המלאה.

במקום (או בנוסף) עובד וותיק שילווה את העובד החדש, כלי AI יירתמו לצרכי הדרכת העובד, ובכך גם יהיו זמינים למען העובד החדש 24 שעות ביממה.

ונעבור לפיתוח העובדים

הכשרת עובדים קיימים היא אבן היסוד של כל ארגון. היא מאפשרת להטמיע ערכים של חדשנות, של פיתוח ושל צמיחה. כמו-כן, פיתוח עובד וותיק או עובד שצבר וותק מסוים הוא כלי עזר יעיל בשימור ההון האנושי האיכותי, וביצירת הווי ארגוני חיובי.

גם לעסקים, חברות וארגונים שכבר פיתחו מערך יעיל לפיתוח והכשרת עובדים, אנו ממליצים לשקול לשלב כוחות עם יכולות הבינה המלאכותית.

האם בהכרח אנחנו יודעים לתת את שימת הלב לכל יכולת ויכולת אותה הפגין העובד? האם נדע בהכרח לזהות מגמה מסוימת בקרב עובד או עובדת מסוימים?

באמצעות שילוב ה-AI באינגטרציות חכמות למערכות מידע, טכנולוגיה זו מאפשרת לייצר ו/או להמליץ על תוכניות אימון והכשרה שמותאמות באופן אישי לקצב התקדמות העובד/ת.

פרסונליזציה זו יוצאת מגדר הגבולות הקיימים בנוף הכשרת העובדים ובו מחלקות ה-HR כבולות במידת מה להציע הכשרות שאינן בהכרח נותנות מענה ייחודי לאותה או אותה עובד/ת.

הגישה העדכנית אומרת שעל הארגון להעניק מענה המותאם ל’מסע הלמידה הייחודי’ של כל עובד. על הארגון להתאים באופן אישי את חוויית הלמידה וההכשרה, ובכך ישפר הארגון את מידת יכולתו לשמר את העובדים ולשדרג את יכולות ההון האנושי.

היתרונות בשילוב AI בפיתוח והכשרת העובדים

התאמה אישית

גישות ההדרכה המסורתיות אינן עונות באופן מדויק על צרכיהם, יכולותיהם ושאיפותיהם של כל עובד ועובדת.

במקום זאת, ההכשרה צריכה להיות מותאמת לחווייתו המקצועית האישית של העובד, ולהתאים את סוג ההכשרה, נושאיה ורמתה למיומנויות העובד/ת.

ככל שההתאמה תהיה פרסונלית יותר, כך יגבירו הארגונים את יכולתם לשמר את העובדים.

מדרגיות

הדרכות עובדים המבוססות על בינה מלאכותית מאפשרות להתאים את תוכנית ההכשרה בהתאם ליכולות העובדים.

בין אם יש לארגון עשרה עובדים ובין אם מדובר במאות או אלפים, הרי שהיכולות הטכנולוגיות של הבינה המלאכותית יכולות לדלג מעל משוכה זו בקלות רבה, ולהמשיך ולספק חוויית הכשרה והדרכה התואמת לרמתם של כל עובד ועובד.

משוב בזמן אמת

הבינה המלאכותית יכולה להעריך את קצב התקדמות העובד בהדרכה, ובכך לספק משוב החיוני עבור המנהלים והמנהלות ועבור מחלקת ה-HR.

משובים אלו יאפשרו אפילו לדייק את ההכשרה הניתנת לעובד בזמן אמת.

אודות הורייזון לאבס

הורייזון לאבס מציעה שירותי אפיון, הטמעה והדרכה ל-AI לארגונים וחברות, וכן מציעה קורסי AI פרטיים לקהל הרחב.

הורייזון לאבס הוקמה על-ידי קבוצת הייטק תוך התמחות במתן פתרונות טכנולוגיים. עם הפיכת הבינה המלאכותית לנחלת הכלל, יצרנו שורה של שירותים הנבנים בהתאמה לצרכי הארגון, ושמאפשרים לצעוד עם הקדמה ולייעל את פועלו של הארגון.

בכל שאלה והתייעצות בנושא, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר.

הרשמה לקורס

כמה פרטים קטנים...

רגע לפני שאתם עוזבים

תנו לנו לתת לכם הצעה חד פעמית!