בחירת שפה:

/
/
הטמעת בינה מלאכותית במחלקות רכש

הטמעת בינה מלאכותית במחלקות רכש

הורייזון לאבס הינה קבוצת הייטק העוסקת בפיתוח והטמעת פתרונות טכנולוגיים בחברות וארגונים. הם הפיכתה של טכנולוגיית ה-AI לנחלת הכלל, הורייזון לאבס פיתחה מערך אפיון, הטמעה והדרכה לבינה מלאכותית, תוך התאמה מלאה לצרכי הארגון, מאפייניו ויעדי התייעלות וחסכון אדיר במשאבים.

את צ’אט GPT אנו נוהגים לתאר כ’יריית הפתיחה’ לטכנולוגיה שהייתה שמורה עד לפני כשנתיים לגורמים מקצועיים וממשלתיים. למעשה, הידעתם שטכנולוגיית הבינה המלאכותית נמצאת בשימוש כבר מזה 40 שנים? ה-GPT עשה משהו שלא נראה כמוהו לפני כן: הוא הפך את הבינה המלאכותית לנחלת הכלל.

יחד איתו, כלי בינה מלאכותית רבים נוספים צצו כפטריות לאחר הגשם, ומצד אחד הביאו לשינוי מן הקצה אל הקצה ביכולות הטכנולוגיות הזמינות לכל אחד ואחת; כל מה שצריך זה מחשב ואנגלית בסיסית לכתיבת השאילתא/הפקודה.

לצד זאת, ריבוי הכלים יצר גם בלבול. במה מתמקצעים קודם לכן? מה מתאים לארגון שלי? ומה לא? מהו הכלי הנכון ביותר עבור הצרכים הייחודיים לי?

בהורייזון לאבס אנו עורכים התאמה מדויקת על-ידי תשאול והבנת צרכי הלקוחות. וכאן נסביר כיצד הבינה המלאכותית יכולה להשתלב ולייעל באופן ניכר את פעילותה של מחלקת הרכש.

האתגר המרכזי במחלקת הרכש

מחלקות הרכש אמונות על איתור, ניהול וקליטת עשרות ספקים, בארגונים מסוימים מדובר אף באלפי ספקים שונים העונים על צרכים משתנים. הדבר מקבל ביטוי ניכר כאשר המערך התפעולי נסמך על חומרי גלם הנובעים משפע של ספקים בו-זמנית.

בפועל מדובר בהתנהלות אל מול עשרות, מאות ואלפי גורמים שונים, קליטת מסמכים חשבונאיים מדי חודש, ריכוז של שלל הצעות מחיר בעת איתור ספקים או השוואה בין ספקים קיימים לחדשים, הוצאתן של דרישות לבקשת תשלום ועוד.

מנהלי ומנהלות רכש המגיעים אלינו מספרים על תהליכים מורכבים ובעיקר – מסורבלים. וסרבול הוא היבט מועד לפורענות; הוא מביא לטעויות אנוש וכן לטעויות הנובעות מתהליכים רוחביים שאינם מנוטרים כהלכה.

כפועל יוצא מכך, הנוהג הוא לחשב פחת חודשי ברווח התפעולי העומד על עד 8 אחוזים.

על כך בדיוק הבינה המלאכותית יודעת לתת מענה.

מתהליכים שוטפים ועד למתן מענה פרטני

ראשית נפתח בכך שהבינה המלאכותית יכולה לענות לנו על צורך פרטני. אך ההמלצה שלנו היא להסתכל על הדבר קודם כל ממבט רוחבי יותר; ממעוף הציפור.

כלי ה-AI העומדים לרשותנו כיום, יודעים לתת מענה לתהליכים שוטפים המתלווים לעולמות הרכש.

כשם שהבינה המלאכותית יודעת לקרוא תוכן ולהבין את המלל (כמו מספר, סכום ועד למילים ומשמעות כוללת של פסקאות), כך ניתן לנצל אותה כדי שהיא תוכל לפעול בהתאם למידע שהיא קלטה; למשל לקטלג את אותו המסמך באופן נכון ובכך לסייע בתקשורת שבין מחלקת הרכש למחלקה החשבונאית.

AI באיתור ספקים

היבט שאנו נוטים להדגים בשיחות עם אנשי ונשות רכש הוא איסוף הצעות המחיר, כאשר הנוהג בכל מחלקת רכש הוא לאיסוף 3 הצעות מחיר מ-3 ספקים.

פרקטיקה נפוצה זו עורכת זמן, והיא מצריכה איתור ספקים, איתור פרטי התקשרות, איסוף ההצעות, בחינת ההצעות ועד להחלטה הנדרשת.

באמצעות כלי בינה מלאכותית תוכלו לבקש זאת בשאילתא אחת. באפשרותם של אלגוריתמי הבינה המלאכותית לערוך הערכות באשר לאמינות כל ספק, השוואה ראשונית בין ספקים ובין יתרונותיהם וחסרונותיהם, ולרכז את ההצעות באופן מסודר.

ניתן אף להגדיל ולבקש מכלי ה-AI להציג את מסקנותיהם הנובעות מן איסוף הנתונים.

AI לאסטרטגיית רכישה אובייקטיבית

ייעול אסטרטגיות הרכש מוכרח להישען על היכולת לבצע הערכות אובייקטיביות באשר לנתוניהם של כלל הספקים שאותרו.

באמצעות פלטפורמות AI לאיתור ספקים לשם הדוגמה, תוכל מחלקת הרכש לקבל החלטות הנובעות משקלול הנתונים בלבד, זאת מבלי לאפשר לנתונים מסוימים לחמוק או לקבלת החלטות המתבססת בין היתר על היכרות קודמת עם ספק כזה או אחר.

את כלי ה-AI אנו יכולים לחבר לפלטפורמות נוספות בארגון דוגמת מערכות המידע, ובכך אלגוריתם הבינה המלאכותית יבין את דפוסי הפעולה בארגון, ומשם יקבל החלטות המתאימות באופן אסטרטגי בין מחלקת הרכש לבין יעדיו ופועלו של הארגון. 

הורייזון לאבס – שירותי הטמעת AI לארגונים

הורייזון לאבס הינה קבוצת הייטק המתמחה במתן פתרונות טכנולוגיים לחברות וארגונים.

מפריצת ה-AI לתודעת הכלל, פיתחה הקבוצה מערך הכשרות בבינה מלאכותית המספק מענה הן לגורמים פרטיים והן לגורמים עסקיים המבקשים להטמיע את הבינה המלאכותית בארגונם.

צוות הורייזון מספק מעטפת מלאה הכוללת אפיון מקדים, הטמעת כלי הבינה המלאכותית בהתאמה אישית לצרכי הארגון והדרכות שוטפות.

בכל שאלה והתייעצות, צרו עמנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם.

הרשמה לקורס

כמה פרטים קטנים...

רגע לפני שאתם עוזבים

תנו לנו לתת לכם הצעה חד פעמית!