בחירת שפה:

/
/
מה זה פרומפט?

מה זה פרומפט?

יחד עם פריצתה של הבינה המלאכותית לחיינו, מושג נוסף פרץ יחד איתה והוא עונה לשם Prompt – פרומפט, או אם נעברת אותו הרי שנקרא לו שאילתא או בקשה.

הפרומפט הוא בעצם דרך התקשורת שלנו עם מרבית כלי ה-AI (למעט מורכבים יותר אותם לא נפרט כאן). הפרומפט הוא סט של הוראות בתצורת טקסט קלט שבאמצעותו אנחנו מנחים את כלי ה-AI מה לבצע במשימה וכיצד לבצע אותה. 

פרומפטים יכולים להורות על פקודות ומשימות במגוון רחב של מטלות שונות; החל מיצירת טקסט ויצירת תמונות, דרך מענה על שאלות או הנפשת עצמים, ועד אפילו להלחנת מוזיקה ובניית אפליקציות (כן, כן, אנחנו כבר שם). 

במילים אחרות, פרומפט הוא ההנחיה שלנו לכלי הבינה המלאכותית מה אנחנו רוצים שייעשה, ומה לפי דעתנו היא התוצאה הרצויה.

מה הופך פרומפט לאיכותי?

מושג נוסף שהחל להתהוות יחד עם כלי ה-AI הוא הנדסת פרומפטים. מונח שמדבר כיצד להנדס נכונה את הפרומפט כך שיניב לנו את התוצאה הרצויה.

אם יצא לכם להתנסות בכלי AI שונים, וודאי גיליתם שלא כל בקשה מקבלת את המענה הרצוי, ולעתים יש צורך להכווין את כלי ה-AI באופן מיטבי.

מילא אם היה מדובר ביצירת תמונה או בטקסט, אך מה בנוגע לכלי בינה מלאכותית שאותם נרתום למשימות חשובות יותר כמו ניתוח של נתונים מתוך קובץ אקסל? כאן מדובר במטלה שאנו מצפים לתוצאה מדויקת; הרי מי שיבקש לקבל מסקנות ותובנות מקובץ אקסל, וודאי רוצה לגבש מהלכים והחלטות.

על-כן, איכותו של הפרומפט נמדדת בפירוטו. ככל שנשכיל לפרט יותר, כך נקבע את מידת האפקטיביות של תגובת כלי ה-AI. 

אבל כיצד עושים זאת? מה הופך את הפרומפט לכזה שיניב לנו תגובות נכונות, רלוונטיות ובאיכות גבוהה יותר? 

כמיטב המסורת, בהורייזון לאבס לא יצרנו מאמר מידע סתם כך כדי להשאיר אתכם באפילה, וכתבנו מדריך קצרצר שיאפשר לכם לכתוב פרומפט מנצח במספר שלבים. 

איך כותבים פרומפט טוב?

פירוט הפרומפט

פרומפט טוב צריך להיות ברור ומפורט. 

הוא צריך להעביר באופן מדויק את בקשת המשתמש ללא דו משמעות. הקפידו לספק לכלי ה-AI שלכם את מלוא התיאורים, מפורטים ככל הנדרש, וזאת כדי שהכלי יבין בדיוק מה אתם רוצים לעשות.

הקונטקסט

זכרו כי מדובר בכלי AI שמנסה לחשוב כמו בן אדם. לכן אתם יכולים להתייחס לבקשה שלכם גם ככזאת שמופנית לכלי אנושי .
לדוגמה, כאשר אתם מבקשים ליצור תמונה מסוימת ואתם רוצים לייחס אותה לאירוע היסטורי, אתם בהחלט יכולים לנסח לכלי ה-AI עם פרומפט מדויק את תקופת הזמן המסוימת או את האירועים שהובילו למה שקורה בתמונה שאתם מצפים שכלי הבינה המלאכותית ייצור עבורכם.

הבנת מגבלות ה-AI

כלי AI רבים מוגבלים בהתאם למדיניות תוכן מסוימת, ולכן אתם לא יכולים לעשות כל שאתם דבר ודבר.

במקרים רבים, מדובר במגבלה שהיא בהחלט נכונה ומובנת. במקרים אחרים, ייתכן ותמצאו את מגבלות מדיניות התוכן של כלי ה-AI למטרד לא קטן שגם מונע מכם ליצור תמונות שאינן בהכרח אלימות או בעלות תוכן בוטה.

מה שאתם יכולים לעשות, הוא לנסות ולהתנסח בצורה עקיפה אל מול כלי ה-AI, ובכל זאת לחלץ דבר מה שמזכיר את מה שביקשתם לעשות.

ניתן בהחלט לקרוא את מדיניות התוכן של כל כלי בינה מלאכותית בו אתם בוחרים להתנסות, ולבחון כיצד לבקש נושאים שנצמדים למדיניות, ומותחים מעט את הגבול. 

שימוש בדוגמאות

כלי AI רבים מאפשרים לספק להם דוגמאות עם העלאת קבצים.

תוכלו להעלות קבצים של טקסט, תמונות או אפילו גרפיים, וכלי הבינה המלאכותית ידעו להשתמש בעזרים שאתם נותנים להם.

כך למשל, כלי AI רבים דוגמת CHAT GPT, יודעים לקרוא גרפיים מתוך תמונה ולפרש אותם טקסטואלית.

שיפור תוך כדי תנועה

קחו בחשבון שלפעמים, הפרומפט הראשון שלכם לא יביא את התוצאה המושלמת. 
ייתכן וזה בסדר גמור, שיהיה צורך לשפר את השאילתא לכלי הבינה המלאכותית, בהתבסס על התגובה הראשונית. היכונו לתהליך שבו תבקשו שינויים, וזאת על מנת שתוכלו להתאים את התוצר הסופי טוב יותר אל התוצאה הרצויה. 

לסיכום

יצירת פרומפטים היא תוצר של ניסוי וטעיה, ונכונות לפרט ככל הניתן את המשימה הנדרשת.

אל תמהרו להשתמש בכלי ה-AI שלכם מבלי שפירטתם את התוצר הסופי שלכם בצורה המדויקת ביותר.

אט-אט, תוכלו להיווכח ולראות כיצד אתם משפרים את האינטראקציה שלכם עם כלי הבינה המלאכותית ומצליחים להביא תוצאות מדויקות יותר שעונות על ציפיותיכם.

וזה גם בדיוק מה שאנחנו עושים במסגרת קורס AI של מכללת הורייזון לאבס: יחד איתנו תוכלו ללמוד כיצד להתשמש בכלי הבינה המלאכותית החל מפרומפט איכותי ומקצועי ועד להיכרות והתנסות בכלי בינה מלאכותית רבים ומשתנים. 

ובכל שאלה והתייעצות, יועצי הלימודים שלנו ישמחו לסייע. צרו עמנו קשר טלפוני או השאירו פניה, ונשוב אליכם בהקדם.

הרשמה לקורס

כמה פרטים קטנים...

רגע לפני שאתם עוזבים

תנו לנו לתת לכם הצעה חד פעמית!