בחירת שפה:

/
/
שימוש בכלי AI ליצירת מתכונים ומאכלים

שימוש בכלי AI ליצירת מתכונים ומאכלים

החגים מתקרבים. גם אם אתם לא מארחים, יש להניח שתשאל השאלה “מה אתם מכינים”? חלקינו, אוהבים את עבודות המטבח ותמיד ישמחו להיכנס ולפזז בין המקרר, לתנור, לכירה עם הסירים המבעבעים, אך עבור חלקינו, גם אלה שבעבר אהבו או לפחות לא נרתעו מהעבודה במטבח היא הפכה עם הזמן למפרכת, וגוזלת זמן יקר.

בישול, ותכנון ארוחות שתהיינה גם טעימות, וגם מזינות ובריאות אכן גוזלים זמן. תכנון, קניות (תמיד שוכחים משהו) בישול וניקיון, מגבלות תזונתיות, שעמום ורצון במקוריות, כל אלה הופכים לעתים את הבישול מחוויה יצירתית ומהנה  ששכרה בצדה – למטלה מעיקה. 

בינה מלאכותית (AI) מצאה את דרכה גם אל בניית ויצירת המתכונים, תכנון הארוחות ואפילו משלוח הרכיבים הנדרשים. באמצעות שימושים בכלי בינה מלאכותית שונים יכולים גם המארחים העייפים ביותר, לצד חובבי הבישול והאירוח והשפים המקצועיים לייעל את תהליך הבישול, לתכנן את הארוחה, ליצור מתכונים חדשים ומנות חדשניות ולהתאים את התזונה לסועדים. וכל זאת, בזכות יכולתה של בינה מלאכותית לנתח מערכי נתונים ענקיים המקנים לה את האפשרות להמציא מתכונים עם מרכיבים מגוונים, להשתמש ברכיבים שבנמצא, לייעל את שיטות הבישול ואפילו את הקניות.

תכנון ארוחות ויעדי הבריאות הנדרשים

במיוחד עבור אותם שרוצים לשמור על תזונה מאוזנת קיימים יישומים מבוססי AI המייצרים תכנית ארוחות שבועיות המבוססת על מגבלות התזונה וההעדפות האישיות. הם מסוגלים ליצור אינספור תכניות של ארוחות מותאמות המסייעות להגעה אל היעד הבריאותי תוך גיוון, מונע תסכולים ושעמום.

ישנם יישומים מבוססי בינה מלאכותית הבודקים את ערכה התזונתי של כל ארוחה: קלוריות, רכיבים תזונתיים, ועוד, יכולת המועילה במיוחד לספורטאים, סוכרתיים או סתם אנשים עסוקים במיוחד שמעוניינים לאמץ אורח חיים בריא. 

PlateJoy

PlateJoy היא אפליקציה מבוססת בינה מלאכותית לבניית תכניות ארוחות מותאמות אישית, 

מתכונים מותאמים אישית ורשימות מכולת החל מארוחות דלות פחמימות, נטולות גלוטן, לרגישים ללקטוז וכלה באנשים המבקשים להפחית במשקלם. 

Eat This Much

Eat This Much היא פלטפורמה מבוססת AI היוצרת תכניות לארוחות מותאמות אישית, יומיות ושבועיות, המבוססות על: התקציב, לוח הזמנים וכמובן ההעדפות. יש בה מחשבון קלוריות רשימות מכולת ועוד. 

הבינה המלאכותית מאפשרת ניתוח התאמות טעמים שונים ליצירת מרכיבים משלימים. למשל: איזה תיבול ישלים חלבון זה או אחר, איזה תיבול יביא ליצירת פרופיל טעם תואם מטבחים מסוימים, מתכונים המתבססים על שיטות בישול מסורתיות ורכיבים תואמי אזור ועוד. כזו היא: Food AI המציעה את טכנולוגיית זיהוי תמונת המזון מופעלת על ידי טכניקות הלמידה העמוקה המתקדמות ביותר.

בינה מלאכותית ליצירת מתכונים

כלי AI ליצירת מתכונים מנתחים את כמויות המרכיבים, טכניקות הבישול, הטעמים וההעדפות של המבקש לשם יצירת מתכונים מותאמים אישית. כל שעליו לעשות: להזין גורמים בסיסיים כמו, רכיבים זמינים, סוג המטבח הרצוי, הארוחה המבוקשת, מגבלות תזונתיות. את השאר היא כבר תעשה כשתציע מספר הצעות מותאמות. 

Foodvisor  

Foodvisor אפליקציה מבוססת בינה מלאכותית המסוגלת לזהות את פריטי המזון, להעריך את הכמות ולספק מידע תזונתי תוך שניות – מתוך צילום צלחת האוכל שלכם. ממליצה על מתכונים מהירים וקלי הכנה, המאומתים על ידי צוות דיאטנים. מציעה תכנון ארוחות, דיאטות להורדה במשקל, לספורט ועוד. מעל ל-15 תכניות דיאטה ותזונה שונות.

Samsung Food

Samsung Food היא אפליקציה מבוססת בינה מלאכותית ליצירת מתכונים מהירים על סמך תמונות של מרכיבים, ומאפשרת לשמור אותם באפליקציה ב”קופסת מתכונים”. מסייעת ליצר תכנית ארוחות שבועית כולל רשימת הקניות. באפליקציה גם קהילות המחליפות ביניהן מתכונים, מאפשרים לשתף מתכונים, לבנות קהילות פתוחות או סגורות ועוד.

Yummly 

Yummly היא פלטפורמת אוכל מבוססת בינה מלאכותית, עם אלפי מתכונים, יודעת להמליץ על מתכונים על סמך רגישויות, מגבלות אלרגיות וטעמים. תכנון ארוחות כולל מדריכים לתכנון כמו ארוחות טבעוניות, ים תיכוניות ועוד. צ’ופר מיוחד מעניקה הפלטפורמה לבלוגרי האוכל והאפייה, התקנת כפתור המאפשרת למבקרים לשמור, לאסוף ולשתף את המתכון בתיבת המתכון היומי ולהביא לחשיפה עצומה של הבלוג מאחר והאפליקציה שולחת את הפונה אל הבלוג לקבלת ההוראות.

DishGen

DishGen היא פלטפורמה מבוססת AI למתכונים מהירים. על ידי הקלדת רעיון למתכון או רשימת המצרכים הנמצאים בהישג יד מיידי – תפיק הפלטפורמה מתכון חדש. ניתן לבקש שינויים בזמן אמת. ניתן לבקש את סוג הארוחה (בוקר צהריים ערב) משך זמן ההכנה ועוד.

סיכום

המפגש שבין עולם הקולינריה ובינה מלאכותית שינתה את האופן שבו אנו ניגשים לתכנון ארוחות, קניות ובישול, מאפשרת לנו להשקיע פחות שעות מטבח ונותנת לנו זמן חופשי.

המלצות מותאמות אישית שמתאימות לטעמים אישיים, תזונה מורכבת או ארוחות חג מפוארות הופכים את הבישול לחוויה יעילה, נגישה מסקרנת ומרתקת עבור כל אחד החל מחסרי הניסיון ועד לשפים המנוסים ביותר שחווים תקופה של “יובש” רעיוני, יכולים להפיק מהשימוש בה תועלת.

הרשמה לקורס

כמה פרטים קטנים...

רגע לפני שאתם עוזבים

תנו לנו לתת לכם הצעה חד פעמית!