מה גורם למשחק להפוך לויראלי וכיצד ליישם זאת
למשחקים מקוונים יש פוטנציאל להתפוצץ בפופולריות ולהפוך לוויראלי, וללכוד את תשומת הלב והמעורבות של מיליוני שחקנים. התופעה הזו היא לא סתם מכת מזל, אלא תוצאה של אלמנטים ואסטרטגיות ספציפיים שתורמים לוויראליות של המשחק. במאמר זה, צוות מכללת הורייזון בדק מה גורם למשחק להפוך לוויראלי וכיצד תוכל ליישם את האלמנטים הללו כדי להגדיל את הסיכוי שהמשחק שלך יהפוך לסנסציה.
מדע הוויראליות
- גורם הוויראליות
- תפקיד הרגשות בוויראליות
- השפעת המטבע החברתי
- אפקט הרשת והוויראליות
גורם הוויראליות הוא המרכיב הסודי שמניע את הפופולריות של המשחק לגבהים חדשים. הוא כולל שילוב של עיצוב,
שיווק ופסיכולוגיה אנושית, כולם פועלים בהרמוניה כדי ליצור דחף שאי אפשר לעמוד בפניו בקרב שחקנים לחלוק את המשחק עם אחרים.
לרגשות יש תפקיד מכריע בהצלחתם של משחקים ויראליים.
כאשר משחק מצליח לעורר רגשות חזקים כמו שמחה, התרגשות או מתח,
סביר יותר ששחקנים ישתפו את החוויות שלהם עם חברים ורשתות חברתיות, ובכך יעצימו את טווח ההגעה של המשחק.
מרכיב חיוני נוסף של ויראליות הוא מטבע חברתי. אנשים רוצים להיראות בקיאים, מגניבים או ייחודיים, ושיתוף משחק שמספק ערך חברתי ממלא את הרצונות הללו. כאשר משחק מציע לשחקנים תחושת מעמד או מאפשר להם להציג את ההישגים שלהם, סביר יותר שהם יפיצו את הבשורה.
אפקט הרשת הוא כוח רב עוצמה שמזין את צמיחתם של משחקים ויראליים.
ככל שיותר אנשים עוסקים במשחק ומשתפים אותו,
נוצר אפקט רשת המושך שחקנים חדשים שרוצים להצטרף לכיף ולהיות חלק מהתופעה.
המחזור המנציח את עצמו מוביל לצמיחה אקספוננציאלית ולחשיפה רחבה יותר למשחק.
יצירת קשרים רגשיים
- עורר שמחה והתרגשות
- צור תחושת הישג
- טיפוח אינטראקציה חברתית
- הפתעה ותענוג
למשחקים שמצליחים ליצור קשרים רגשיים חזקים עם שחקנים יש סיכוי גבוה יותר להפוך לוויראלי.
על ידי התמקדות בהיבטי המפתח הבאים, תוכל לשפר את המשיכה הרגשית של המשחק שלך:
שמחה והתרגשות: עצב מכניקת משחק מהנה, סוחפת ומספקת תחושת ריגוש.
מעורבים שחקנים עם רמות מאתגרות, הישגים מתגמלים והפתעות בלתי צפויות.
ככל ששחקנים יחוו יותר שמחה והתרגשות, כך גדל הסיכוי שהם יחלקו את ההתלהבות שלהם עם אחרים.
תחושת הישג: יישום יעדים מתקדמים, תוכן שניתן לנעול ותחושה של התקדמות.
על ידי מתן תחושת הישג לשחקנים,
תהיה להם מוטיבציה לשתף את ההצלחה וההתקדמות שלהם עם המעגלים החברתיים שלהם,
ולהגביר את טווח ההגעה של המשחק.
טיפוח אינטראקציה חברתית: שלבו תכונות מרובי משתתפים, אפשרויות שיתוף חברתי ולוחות הישגים.
בני אדם הם יצורים חברתיים, והאפשרות לשחקנים להתחבר ולהתחרות זה בזה משפרת את החוויה החברתית.
כאשר שחקנים מתקשרים עם חבריהם או מתחרים על המקום העליון בלוח המובילים, יש סיכוי גבוה יותר שהם יזמינו אחרים להצטרף.
הפתעה ותענוג: הצג אלמנטים בלתי צפויים, ביצי פסחא או רגעים הומוריסטיים במשחק.
מרכיבי הפתעה הופכים את חווית המשחק לבלתי נשכחת וראויה לשיתוף.
כאשר שחקנים נתקלים במשהו מענג, הם נאלצים לחלוק את הגילוי שלהם עם אחרים, ולתרום לוויראליות של המשחק.
מינוף מטבע חברתי
- יצירת חוויות ייחודיות וניתנות לשיתוף
- יישום זכויות התרברבות
- הציעו תמריצים לשיתוף
חוויות ייחודיות וניתנות לשיתוף: יצירת משחק שבולט מהקהל על ידי הצעת משחק חדשני, ויזואליה מרהיבה או סיפור משכנע.
כאשר שחקנים נתקלים במשהו ייחודי ובלתי נשכח, סביר יותר שהם ישתפו אותו עם החברים והרשתות שלהם, ויספקו למשחק שלך חשיפה רבת ערך.
יישום זכויות התרברבות: הישגים, תגים או תוכן בלעדי ששחקנים יכולים להשוויץ בהם בפני אחרים.
כאשר שחקנים מרוויחים משהו מיוחד במשחק, הם מרגישים תחושת גאווה והישג.
הרצון הזה להכרה מעודד אותם לחלוק את ההישגים שלהם, ומזין את הוויראליות של המשחק.
תמריצים לשיתוף: תגמול שחקנים על שיתוף המשחק עם חבריהם. על ידי מתן בונוסים במשחק, פריטים בלעדיים או רמות נוספות, ניצור מצב של win-win.
לשחקנים יש מוטיבציה לשתף את המשחק כדי לזכות בתמריצים אלה, בעוד שהמשחק שלך נהנה מנראות מוגברת ומוויראליות פוטנציאלית.
עידוד תוכן שנוצר על ידי משתמשים
- אפשר ביטוי יצירתי
- הקל על שיתוף ושיתוף פעולה
ביטוי יצירתי: כלים או תכונות המאפשרים לשחקנים ליצור תוכן משלהם בתוך המשחק.
זה יכול לכלול עורכי רמה, התאמה אישית של תווים או תמיכה במודינג.
כאשר שחקנים יכולים לבטא את היצירתיות שלהם ולשתף את היצירות שלהם, זה משפר את הקשר שלהם למשחק ומעודד אותם לחלוק אותו עם אחרים.
שיתוף פעולה: יצירת פלטפורמות או קהילות שבהן שחקנים יכולים לשתף את התוכן שנוצר על ידי המשתמשים שלהם,
לשתף פעולה בפרויקטים וליצור מעורבות עם יוצרים אחרים.
על ידי טיפוח תחושת קהילה ומאפשר לשחקנים ליצור אינטראקציה זה עם זה,
אתם מגדילים את הפוטנציאל למשחק שלכם להפוך לוויראלי באמצעות המאמצים הקולקטיביים של בסיס השחקנים.
אופטימיזציה לשיתוף חברתי
- שילוב שיתוף חברתי חלק
- תמונות וטריילרים מרתקים
שילוב חלק חברתי: ודא שלמשחק שלך יש תכונות שיתוף חברתי אינטואיטיביות וקלות לשימוש.
שחקנים צריכים להיות מסוגלים לשתף את ההישגים, הציונים הגבוהים או רגעי המשחק שלהם ללא מאמץ על פני פלטפורמות מדיה חברתית שונות.
חוויית שיתוף ללא חיכוכים זו מעודדת שחקנים להפיץ את הבשורה על המשחק שלכם.
תמונות וטריילרים מרתקים: צור צילומי מסך, טריילרים וחומרי קידום מכירות מרתקים למשחק שלכם.
תמונות ויזואליות מושכות את העין מושכות תשומת לב וגורמות לאנשים לשתף אותן במדיה החברתית.
השקיעו בגרפיקה באיכות גבוהה ובטריילרים מושכים שמציגים את ההיבטים הטובים ביותר של המשחק שלכם, ומפתים אחרים לנסות אותו.
גורם משפיע והסברה בקהילה
- שיתוף פעולה עם משפיענים
- יצירת קשר עם הקהילה שלכם
שיתוף פעולה עם משפיענים: שיתוף עם גיימרים משפיעים או יוצרי תוכן שיש להם קהל יעד משמעותי בקרב קהל היעד שלכם.
המשפיענים האלה יכולים לשחק את המשחק שלכם, ליצור תוכן סביבו ולשתף את החוויות שלהם עם קהל המעריצים המסור שלהם.
התמיכה וההתלהבות שלהם יכולים להגביר משמעותית את הנראות והוויראליות של המשחק שלך.
יצירת קשר עם הקהילה שלך: אינטראקציה פעילה עם קהילת המשחק שלכם באמצעות מדיה חברתית, פורומים ואירועים.
הקשיבו למשוב מהשחקנים, התייחסו לחששות וספקו עדכונים לגבי תכונות או תוכן חדשים.
על ידי טיפוח קהילה חזקה ומעורבת, אתם יוצרים בסיס מעריצים ייעודי שיקדם את המשחק שלכם ויעזור לו להשיג אחיזה באמצעות המלצות מפה לאוזן.
אינטרקציה מתמשכת
- מעקב וניתוח אחר מדדים
- האזינו למשוב השחקנים
- שיפור מתמיד
מעקב וניתוח אחר מדדים: מעקב אחר מדדי מפתח כגון רכישת משתמשים, מעורבות ושיעורי שימור. השתמש בכלי ניתוח כדי לקבל תובנות לגבי התנהגות השחקנים ולזהות אזורים לשיפור. על ידי הבנת האופן שבו שחקנים מקיימים אינטראקציה עם המשחק שלכם, אתם יכול לקבל החלטות מונעות נתונים כדי לייעל את הביצועים שלו ואת הפוטנציאל לוויראליות.
האזנה למשוב שחקנים: האזינו באופן פעיל למשוב השחקנים באמצעות מדיה חברתית, פורומים, ביקורות וסקרים. שימו לב להצעות, לתלונות ולרצונות שלהם. שלבו משוב בעל ערך בעדכונים ובשיפורים של המשחק שלכם, הראו לשחקנים שהדעות שלהם מוערכות ומטפח קשר חזק יותר בינם לבין המשחק שלכם.
שיפור מתמיד: חזרו ושכללו את המשחק ברציפות על סמך תובנות מדדים ומשוב מהשחקנים. יישום עדכונים, תיקוני באגים, התאמות איזון ותוכן חדש כדי לשמור על המשחק רענן ומרתק. על ידי שיפור עקבי של המשחק שלכם, אתם שומרים על עניין השחקנים ומגדיל את הסבירות לצמיחה ויראלית.
סיכום
יצירת משחק ויראלי דורשת שילוב של הבנת הפסיכולוגיה של השחקנים, הטמעת קשרים רגשיים, מינוף מטבע חברתי, אופטימיזציה לשיתוף ומעורבות פעילה עם הקהילה שלכם. אמנם אין ערובה להצלחה ויראלית, אך על ידי שילוב אלמנטים אלה בעיצוב, בשיווק ובפיתוח השוטף של המשחק שלכם, אתם יכולים להגדיל משמעותית את הסיכויים שלו להשיג פופולריות נרחבת ולהפוך לתחושה ויראלית.
שאלות נפוצות
1. מהו הגורם החשוב ביותר בהפיכת המשחק לוויראלי?
למרות שאין גורם אחד חשוב ביותר, שילוב של קשרים רגשיים, מטבע חברתי,
שיתוף חברתי חלק ומעורבות קהילתית תורמים לוויראליות של המשחק.
2. האם כל משחק יכול להפוך לוויראלי?
למרות שלכל משחק יש פוטנציאל להפוך לוויראלי, למשחקים שמעוררים רגשות עזים,
מציעים חוויות ייחודיות וניתנות לשיתוף, ומעורבות פעילה עם הקהילה שלהם יש סיכוי גבוה יותר להשיג ויראליות.
3. כמה זמן לוקח למשחק להפוך לוויראלי?
ציר הזמן של משחק להפוך לויראלי יכול להשתנות באופן משמעותי.
משחקים מסוימים עשויים לחוות צמיחה ויראלית מהירה זמן קצר לאחר השחרור, בעוד שאחרים עשויים לצבור תאוצה בהדרגה עם הזמן.
זה תלוי בגורמים כמו המשיכה של המשחק, מאמצי שיווק, המלצות מפה לאוזן ותזמון.
4. האם זה אפשרי שמשחק אינדי יהפוך לוויראלי?
בהחלט! למשחקי אינדי יש פוטנציאל להפוך לוויראלי, מכיוון שלעתים קרובות הם מציעים חוויות ייחודיות ויכולים להדהד חזק עם קהלי נישה.
עם שיווק אסטרטגי, מעורבות קהילתית ומשחק משכנע, מפתחי אינדי יכולים ליצור תחושות ויראליות ללא גיבוי של אולפן גדול.
5. האם הצלחה ויראלית יכולה להישמר לאורך זמן?
שמירה על הצלחה ויראלית לאורך זמן יכולה להיות מאתגרת, מכיוון שמגמות והעדפות שחקנים יכולות להשתנות במהירות.
עם זאת, על ידי איטרציה, חידוד והרחבת תוכן המשחק שלכם בהתבסס על משוב שחקנים ומגמות שוק, אתם יכולים להאריך את המשיכה שלו ולשמור על בסיס שחקנים ייעודי.