בחירת שפה:

/
/
כלי AI לניתוח חוויית משתמש

כלי AI לניתוח חוויית משתמש

חווית משתמש מתייחסת לתחושה ולסיפוק הכוללים שיש לאדם בעת אינטראקציה עם מוצר, מערכת או שירות, תוך התייחסות לשלל ההיבטים של ההשפעה ההדדית שבין המוצר, השירות, האתר או המוצר, לבין משתמש הקצה כולל רגשותיו, תגובותיו ותפיסותיו. החל משימושיות ונגישות ועד שביעות רצון ותגובה רגשית.

לא ניתן להפריז בחשיבותם של כללי חוויית המשתמש מאחר ויש להם השפעה ישירה ומהירה על שביעות רצונו של המשתמש, נאמנותו למוצר ובסופו של דבר הצלחתו או כישלונו. לצורך ייעול ושיפור חוויות המשתמש, יותר ויותר עסקים וארגונים פונים לכלי בינה מלאכותית (AI), שבזכות יכולותיה האדירות בניתוח מונחה נתונים, המאפשרים להם לקבל תובנות חשובות לגבי התנהגות המשתמש. 

תפקידה של AI בניתוח חווית משתמש

כלים מבוססי בינה מלאכותית מסוגלים לעבד כמויות אדירות של מידע ובהם: נתוני משתמש, זרמי קליקים, והקלטות הפעלה, המאפשרים להם לזהות, בקלות ובמהירות דפוסים ומגמות שבני תמותה עלולים לפספס.

יכולת החיזוי של התנהגות המשתמש, בזכות אלגוריתמים של למידת מכונה, מאפשרת למפעילים ומעצבים לצפות צרכים, מגמות והעדפות, עוד טרם ינוסחו הללו על ידי המשתמשים העתידיים. ניתוח משובים וסקירות משתמשים מתאפשרים בזכות עיבוד שפה טבעית, תוך חילוץ תחושות, רגשות ונושאים מרכזיים מסייעים בקביעתן של החלטות עיצוביות. כלי בינה מלאכותית מסוגלים להתאים ממשקים ותכנים בזמן אמת, לשם יצירת חוויית משתמש מרתקת יותר ורלוונטית יותר למשתמש הבודד. בדיקות אוטומטיות המופעלות על ידי בינה מלאכותיות מסוגלות להאיץ משמעותית את מחזורי השיפורים והשינויים. צ’אטבוטים של AI ועוזרים וירטואליים מלקטים ואוספים משובים בזמן אמת, מספקים תמיכה מהירה ומשפרים את חוויית משתמש הקצה. ניתוח חיזוי יאתר מראש תקלות או בעיות אפשריות עוד טרם תפשענה על המשתמש ועוד.

כמה כלי בינה מלאכותית 

Hotjar

מוכרת לרבים, אך הידעתם שהיא גם כוללת בתוכה כלי מבוסס בינה מלאכותית לניתוח ומשוב?

הוט ג’אר מספקת תובנות עוצמתיות לגבי התנהגות המשתמש באמצעות:

  • מפות חום – ייצוג חזותי, המשתמש בקידוד צבע כדי להציג אזורים של דף אינטרנט או ממשק שבהם משתמשים מקיימים אינטראקציה בתדירות הגבוהה ביותר. הוא מציג בדרך כלל אזורים “חמים” בצבעים חמים (אדום, כתום) כדי לציין מעורבות גבוהה של משתמשים, ואזורים “קרים” בצבעים קרירים (כחול, ירוק) כדי להראות פחות אינטראקציה, דבר המספק למעצבים ולאנליסטים תובנות חשובות לגבי התנהגות המשתמש.
  • הקלטות – הקלטות הפעלות לוכדות הפעלות משתמש בודדות, ומאפשרות לבעלי עניין לצפות באינטראקציות בזמן אמת.
  • מפגשים וסקרים – סקרי המשוב אוספים תובנות ישירות מהמשתמשים, ומציעים נתונים איכותיים המשלימים את הניתוח הכמותי.

Crazy Egg

מציעה מפות חום ותכונות הקלטת הפעלות. כוללת גם בדיקת A/B המאפשרות לעסקים להתנסות עם וריאציות שונות של אתרים כך שיוכלו להחליט ולקבוע מהי הגרסה שתספק את חווית המשתמש הטובה ביותר. 

Usabilla

הוא כלי מונחה בינה מלאכותית שאוסף משוב משתמשים בזמן אמת באמצעות סקרים ושאלות ממוקדות. מאפשר לפלח משוב לפי נתונים דמוגרפיים של משתמשים, לצורך אסטרטגיות מותאמות לקבוצות משתמשים ספציפיות. 

FullStory

כלי לניתוח חוויה דיגיטלית המשלב הפעלה חוזרת של הפעלות, מפות חום וניתוח משפך כדי להציע תצוגה מעמיקה של אינטראקציות המשתמש. ניתוח משפך – שיטה למעקב וניתוח של הצעדים בהם נוקטים משתמשים נוקטים לצורך השלמת פעולה רצויה באתר או באפליקציה. הוא מדמיין את מסע המשתמש כמשפך, מראה כמה משתמשים נכנסים לדף הבית, וכמה מתקדמים לשלבים נוספים כמו גלישה בין המוצרים, הוספה לעגלת הקניות והשלמת רכישה.

ניתוח זה עוזר לזהות היכן משתמשים נושרים בתהליך, ומאפשר טיפול במכשולים שבחוויית המשתמש. 

סיכום

לכלי בינה מלאכותית לניתוח חווית משתמש תפקיד חשוב בפענוח התנהגות והעדפות משתמשים, ומאפשרים יצירתם של מוצרים מרתקים ויעילים יותר.

שילובם של כלים מונעי בינה מלאכותית מאפשרת לשפר את שביעות רצונם ונאמנותם של המשתמשים.

במכללת הורייזון לאבס אנחנו מציעים קורס בינה מלאכותית כללי למתחילים וכן סדנאות בינה מלאכותית המותאמות אישית לצורכי לקוחותינו. בכל שאלה והתייעצות, צרו עמנו קשר.

הרשמה לקורס

כמה פרטים קטנים...

רגע לפני שאתם עוזבים

תנו לנו לתת לכם הצעה חד פעמית!