בחירת שפה:

/
/
כלי AI לניהול פיננסי

כלי AI לניהול פיננסי

כלי בינה מלאכותית לניהול פיננסי חוללו מהפכה באופן הניהול הפיננסי של עסקים וחברות. גם בתחום זה מתגלה הבינה המלאכותית (AI) ככוח המעצים את אנשי המקצוע מתחום הפיננסיים באמצעות כלים מתקדמים לשיפור קבלת החלטות, ייעול תהליכים ושיפור הניהול הפיננסי הכולל.

כלים אלה, מבוססי הבינה המלאכותית, כוללים בתוכם מגוון לא מבוטל של שימושים שונים ובהם: אפשרויות חיזוי, ניתוח נתונים אוטומטי, הערכת סיכונים ועוד וכל זאת במהירות רבה ובדיוק מרבי, המאפשר קבלת החלטות מושכלות בצורה בטוחה יותר מבעבר. כלי הבינה המלאכותית, נותנים מענים זמינים להיבטים שונים בתחום הפיננסי ומעל לכל ממלאים תפקיד רב משמעות באופטימיזציה של הפעולות הפיננסיות של החברות והגופים השונים.

בין השימושים לניהול פיננסי ניתן למצוא: תקצוב וניהול הוצאות, הערכת סיכונים, הנה”ח אוטומטית, חיזוי תזרים מזומנים, הכנת דוחות מס, ניתוח וניהול תיקי השקעות ועוד

יתרונות כלי הבינה המלאכותית בניהול הפיננסי

  • הערכת סיכונים – באמצעות ניתוח מערכי נתונים מורכבים לשם זיהוי סיכונים ופגיעות פיננסיים פוטנציאליים. 
  • חיזוי ותכנון – בינה מלאכותית יכולה לעבד כמויות עצומות של נתונים היסטוריים בזמן אמת לשם זיהוי ואיתור דפוסים, מגמות ומתאמים לשם פיתוח תחזיות, ניתוח תרחישים וקבלת החלטות אסטרטגיות על סמך תובנות חזויות.
  • פעולות פיננסיות – בינה מלאכותית יכולה להתמודד עם משימות פיננסיות חוזרות וגוזלות זמן, כגון הזנת נתונים, התאמה בין חשבונות ודיווח תאימות
  • המלצות מותאמות על סמך בסיס אישי מסייע למשקיעים לקבל החלטות מושכלות לגבי השקעות, תכנון פרישה ועניינים פיננסיים רבים נוספים.
  • אבטחת נתונים מוגברת – על ידי זיהוי והפחתה של איומים פוטנציאליים, כגון הונאה והתקפות סייבר, יודעת הבינה המלאכותית לספק הגנה בכל הנוגע להגנה על מידע פיננסי .

סוגי כלים לניהול פיננסי

רובו יועצים (כן כן, בואו נהפוך את זה למילה מוכרת!), הם יישומים לניהול השקעות המהווים אלטרנטיבה ליועצי ההשקעות המסורתיים. הזנת מידע בסיסי על יעדי ההשקעה באמצעות שאלון מקוון הכולל שאלות המתייחסות ל: ציר הזמן, יכולות הסיכון, סכומי הכסף שישנם בחסכונות וכו’.

לאחר מכן, מריץ היישום את התשובות ומנפיק גישה או שיטה מומלצת להקצאת נכסים ובנית תיק השקעות מגוונות ומותאמות. היישום יכול לאזן את תיק ההשקעות באופן אוטומטי כדי לשמור על הקצאת היעדים.

דוגמאות לרובו-יועצים

  • Betterment – בונה תיק השקעות מגוון, כולל במטבעות קריפטו, השקעה אוטומטית המספקת שירותי תכנון פיננסי מבוסס AI. השקעות והפקדות חוזרות, כלים לאיזון מסים ועוד.
  • Wealthfront –  בונה תיקי השקעות אוטומטיים, תוך הגבלת הסיכון, צמצום המיסוי ומקסום התשואות, השקעה חוזרת אוטומטית ואיזון מחדש. משמר עלות השקעה נמוכה
  • אפליקציות תקציב אישיות – אפליקציית תקציב יכולה לסייע בתשלום חובות, לעשות סדר בכספים האישיים ולנהל את ההוצאות. 

דוגמאות לאפליקציות תקציב אישיות

Quicken Simplifi – מאפשר לחבר את כל החשבונות הפיננסיים תוך סנכרון אוטומטי עם מוסדות פיננסיים, הוצאות, חסכונות, השקעות פנסיה ועוד. מעקב אחר התקציב החודשי ועוד

PocketGuard –  מאפשר החלטות פיננסיות מהירות הקשורות לרוב תחומי החיים, חסכונות, כרטיסי אשראי, ביטוחים שונים, הלוואות ועוד. מכיל מחשבונים מקוונים המאפשרים יצור תקציב, חישוב חסכונות והחזרים ועוד.

פלטפורמות ניתוח חיזוי – כלים מבוססי AI לחיזוי מגמות פיננסיות ותנועות שוק

Segmentstream  – פלטפורמת אופטימיזציה של שיווק מבוסס בינה מלאכותית. מנתחת ומציגה בתצוגה אחידה את כל נתוני השיווק והמכירות, מעניקה המלצות לחלוקת תקציבים מחודשת לשמירת רצפים ותוך זיהוי הזדמנויות לאופטימיזציה של הקצאות התקציב ועוד

פלטפורמות ומערכות לגילוי הונאה

נועדו לעצור אוטומטית הונאה מקוונת. הן מנתחות פעולות משתמש מקוונות, ועל סמך כללי הסיכון חוסמת את אלו שנחשבות כסיכון גבוה.

דוגמא למערכת גילוי הונאה היא biocatch המקנה פתרון משולב למערכות הגנה מפני הונאות דיגיטליות, הלבנת הון וזיהוי התחזות. 

כמובן שבין הכלים מבוססי הבינה המלאכותית ניתן למצוא גם:

תוכנות הנהלת חשבונות אוטומטיות מבוססות בינה מלאכותית המייעלות תהליכי הנהלת חשבונות, חשבוניות ודיווח כספי.

וכן מודלים לניקוד אשראי עם כלים מבוססי AI המעריכים את מידת האשראי באמצעות מקורות נתונים ואלגוריתמים מורכבים, ועוד

AI לניהול פיננסי: העתיד כבר כאן

כלי AI משנים את הניהול הפיננסי, ומציעים יתרונות משמעותיים בהערכת סיכונים, חיזוי, אוטומציה, התאמה אישית ואבטחת מידע.

ככל שטכנולוגיית הבינה המלאכותית תמשיך ותתקדם ניתן להניח ולצפות כי כלי ניהול פיננסי מבוססי בינה מלאכותית יהפכו להיות חלק בלתי נפרד והכרחי עבור משקיעים, מוסדות פיננסיים, עסקים ואפילו עד לרמת הפרט וניהול משאביו ומשק ביתו.

רוצים לדעת יותר כיצד לקחת את עולם ה-AI לכיוונכם המקצועי? במכללת הורייזון לאבס תמצאו את קורס הבינה המלאכותית המקיף בארץ. ניתן לערוך התאמות אישיות ועד להדרכות פנים-ארגוניות למען הטמעת הבינה המלאכותית בבית העסק או החברה.

הרשמה לקורס

כמה פרטים קטנים...

רגע לפני שאתם עוזבים

תנו לנו לתת לכם הצעה חד פעמית!