בחירת שפה:

/
/
כלי AI לאנשי מכירות

כלי AI לאנשי מכירות

לאנשי המכירות תפקיד מכריע בהצלחת עסקים וחברות, הם אחראיים על קידום ומכירה מקצועיים של השירותים או המוצרים אותם מספקים העסקים אותם הם מייצגים. אנשי המכירות הם נקודת המגע הראשונית וכנראה שגם העיקרית בין העסק או החברה ללקוחות הפוטנציאליים. אנשי המכירות פועלים להבנת צרכי הלקוחות, מציגים פתרונות וכמובן שסוגרים עסקאות. בינה מלאכותית (AI) מציעה לאנשי המכירות לא מעט כלים שמטרתם שיפור היצירתיות, קבלת ההחלטות ובכלל תגבור כלל הביצועים.

הבינה המלאכותית במכירות

לטכנולוגיות בינה מלאכותית יש פוטנציאל לחולל מהפכה באופן עבודת אנשי המכירות בכמה דרכים וביניהן:

  • אוטומציה של משימות – חוסך בזמן על ידי הפניית משימות שחוזרות על עצמן לעבר כלי ה AI. 
  • ניהול זמנים, תיעדוף לידים –  כדי להצליח במשימת המכירה ולסגור כמה שיותר עסקאות, חשוב לאיש המכירות להתמקד במכירה עצמה. אחת המלאכות גוזלות הזמן היא מעבר על רשימות לידים ארוכות. הזנת נתונים וניתוחם על ידי בינה מלאכותית משפרת את הפרודוקטיביות כשהיא מפנה את הזמן אל המכירות עצמן.
  • שיפור החשיפה והנראות – כלי בינה מלאכותית מסייעים בהתאמה אישית של הודעות הדוא”ל על סמך פרופיל הלקוח הפוטנציאלי, וכך ניתן להגיע ליותר אנשים תוך שמירה על רלוונטיות ובזמן.

אוטומציה של משימות שגרתיות, מתן תובנות מונעות נתונים והקלה על אינטראקציות טובות יותר עם לקוחות בשילוב למידת מכונה, עיבוד שפה טבעית וניתוח חיזוי מאפשרת לאנשי המכירות פעילות פורה יותר ומעורבות יעילה ופרודוקטיבית עם לקוחות קיימים או פוטנציאליים.

הבינה המלאכותית כסייעת ולא כתחליף

לפני שנניח לפניכם רשימה של כלי בינה מלאכותית מותאמים לאנשי מכירות, אנחנו רוצים להדגיש כי כלי הבינה המלאכותית מבוססים על מערכי נתונים מסוימים שלא את כולם אתם הזנתם. כלומר, בבואכם להזין את הנתונים שלכם יש להזין מקסימום נתונים בדיוק המרבי על מנת לקבל את התוצאה הקרובה ביותר שתאפשר לזהות את קהל לקוחותיכם.

דבר נוסף שחייבים לשוב ולהזכיר הוא כי כלי הבינה המלאכותית הם כלי עזר משובחים שמטרתם להעניק סיוע ולשפר את מאזן הזמנים, אך אינם יכולים להחליף את איש המכירות המקצועי והמנוסה.

כמה כלי AI לאנשי מכירות

כלי בינה מלאכותית יכולים לנתח כמויות עצומות של נתוני לקוח לשם זיהוי לידים פוטנציאליים ולעזור לצוותי מכירות להפנות ללקוחות בעלי פוטנציאל גבוה את עיקר המאמצים. מערכות כמו Leadfeeder ו-LinkedIn Sales Navigator מבוססות בינה מלאכותית לשם מעקב רציף אחר התנהגות המשתמשים והלקוחות לשם עיצוב הצעת לידים תואמים לפרופיל הלקוח האידיאלי.

Salesforce Einstein

Salesforce Einstein היא פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית המשולבת ב-Salesforce CRM (פלטפורמת ניהול קשרי לקוחות מבוססת ענן המסייעת לנהל ולנתח אינטראקציות ונתונים לאורך כל מחזור חיי הלקוח).

מעניקה כלי מכירה, שיווק, שירות לקוחות וניתוח, ניקוד לידים חזוי, תובנות הזדמנויות ולכידת פעילות אוטומטית. מאפשר זיהוי עסקאות פוטנציאליות,  לתעדף לידים, ולייעל זרימת עבודה.

HubSpot

HubSpot לשם התאמה אישית של מסרים שיווקיים, ומעקב אוטומטי אחר לקוחות על סמך האינטראקציות אתם.

 People.ai  – וClari

Poeple.ai ו-Claril מאפשרות לאנשי מכירות לחזות מגמות של מכירות עתידיות, את הסבירות לסגירת עסקאות ספציפיות, עסקאות בסיכון ועוד, כל אלה על סמך ניתוח נתונים היסטוריים ותנאי שוק נוכחיים. מסייע לאנשי מכירות ליצור אסטרטגיה יעילה ולהקצות משאבים על פי סיכויי ההצלחה.

כלי אוטומציה כמו OutreachSalesLoft, Cold Email Generator מייעלים את תהליך ההסברה על ידי אוטומציה של קמפיינים ומעקבים בדוא”ל. פלטפורמות אלה משתמשות בבינה מלאכותית לשם שיפור וייעול  זמני השליחה ושורות הנושא בהסתמך על הנחיות ברורות ובהן: החברה, השירות או המוצר, והתוצאה הרצויה. וכך, בזכות הזנות נדרשות, מתקבל במהירות נוסח ההסברה הטוב ביותר, בהתאם לדרישות הספציפיות – ומסע הפרסום למשל, יכול לצאת לדרך במהירות רבה יותר.

צ’אטבוטים לטיפול בפניות ראשוניות, לכידת לידים וקביעת פגישות לאנשי מכירות ניתן למצוא בכלי  Drift כלי זה יכול להגביר משמעותית את היעילות של יצירת לידים ואינטראקציות ראשוניות עם לקוחות. משתמש בעיבוד שפה טבעית לשם יצירת אינטראקציה עם לקוחות פוטנציאליים 24/7, ומאפשר לאנשי המכירות להתמקד בסגירת עסקאות על פני בזבוז זמן במענים לשאלות שחוזרות על עצמן כשגרה.

פלטפורמות מונעות בינה מלאכותית אלה יודעות ולהציע מודולים שונים של הדרכה המותאמים לנציגי מכירות בודדים, לשם שיפור האפקטיביות הכוללת של צוות המכירות:

Gong.io

Gong.io לניתוח שיחות מכירה ופגישות, לשם קבלת משובים ותובנות באשר לאינטראקציות עם לקוחות. כלי זה מזהה דפוסי שיחה נכונים ויעילים, מפנה תשומת לב לעבר תחומים דורשי שיפור ואפילו ממליץ על דרכי אמון לשיפור הביצועים לאנשי המכירות.

 Chorus.ai

Chorus.ai מקליט ומנתח שיחות מכירה. הוא משתמש בעיבוד שפה טבעית כדי לחלץ מידע חשוב כמו אזכורים תחרותיים, או נקודות של אי נחת מופגן מצד הלקוחות וכך מסייע, לאנשי מכירות לשפר ולעדכן את אופן הפניה והמכירה שלהם, תוך ביצוע מעקב יעיל.

סיכום

שילוב כלי בינה מלאכותית מציע אפשרויות רבות ומגוונות לאנשי מכירות המעוניינים בשיפור היצירתיות והיעילות של עבודתם. בעזרת כלי בינה מלאכותית יכולים צוותי מכירות לשפר יצירת לידים, להתאים את האינטראקציות עם הלקוחות ולקבל החלטות מונחות ומגובות נתונים -המובילות לתוצאות טובות יותר, וכל זאת תוך חיסכון משמעותי בזמן, שמופנה ישירות להליך המכירה הסופי ולסגירת עסקה מוצלחת.

ושוב נזכיר כי אין תחליף למגע האנושי וכי תוצאות שיתוף הפעולה בין איש המכירות לבינה מלאכותית תלוי הרבה באופן ההקפדה על הזנת הנתונים המדויקת.

וזו רק נגיעה ממה שאנחנו יכולים ללמד אתכם במסגרת קורס בינה מלאכותית של מכללת הורייזון לאבס. התייעצו איתנו בכל שאלה.

הרשמה לקורס

כמה פרטים קטנים...

רגע לפני שאתם עוזבים

תנו לנו לתת לכם הצעה חד פעמית!