בחירת שפה:

/
/
כלי בינה מלאכותית לאדריכלים

כלי בינה מלאכותית לאדריכלים

הבינה המלאכותית מחוללת מהפכה גם באופן גישתם של אדריכלים למיזמי תכנון ועיצוב. 

בזכות כלי הבינה המלאכותית יכולים אדריכלים ליצור עיצובים מורכבים, לייעל את איכויות המבנה, ואפילו לחזות בעיות מבניות פוטנציאליות לפני תחילת הבנייה, כל זאת במהירות עצומה, תוך שימוש במדדים ונתונים לשם שיפור תהליך העיצוב ואוטומציה של תהליכים כגון: הצגת מודלים תלת ממדיים, מתן הערכות עלויות והפיכת זרימת הפרויקט ליעילה יותר.

תכניות אדריכליות

הבינה המלאכותית לאדריכלים מייצרת תכניות אדריכליות באמצעות תהליך המכונה “עיצוב גנרטיבי” (תת-קבוצה של בינה מלאכותית המשתמשת באלגוריתמים כדי לחקור ולייצר אפשרויות עיצוב שונות על סמך פרמטרים שסופקו על ידי אדריכלים).

לאחר שהאדריכל מזין לתוכה מדדים וגורמים שונים כגון: שיקולים מבניים, דרישות שטח, חומרים, טקסטורות ועוד – מפיקה הבינה המלאכותית את התוכניות האדריכליות.

Floor plans

ישנם כלי בינה מלאכותית ויישומי תוכנה שמטרתם תכנון ויצירת “תכניות קומה” המבוססות על מדדים ייחודיים כגון: גודל החדרים, דרישות מיוחדות, העדפות פריסה ודרישות תפקודיות מותאמות וליצור באופן אוטומטי תכניות בהתאם. 

יתרונות השימוש בכלי בינה מלאכותית באדריכלות

שיפור יעילות התכנון, שיתוף אנשי מקצוע נוספים, המעורבים בהליכי הביניה בזמן אמת ותוך כדי עבודה, מזעור טעויות ועוד. 

כלי AI יכולים לנתח ולהציג נתונים על ייעול צריכת אנרגיה ותכנון תרמי. כלי בינה מלאכותית יכולים להציע לאדריכלים שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה ובעלי יעילות אנרגטית ובכך לתרום את תרומתה לקיימות ולסביבה. 

הבינה המלאכותית מבצעת עבור האדריכלים משימות מייגעות הדורשות זמן רב כמו שרטוט ובנית מודלים ומסייעת בקבלת החלטות עיצוביות ופונקציונליות כאחד

כמה כלי בינה מלאכותית לארכיטקטורה

  • Veras – אפליקציית הדמיה מבוססת בינה מלאכותית, המשתמשת בגיאומטריית מודל התלת-ממד שהוזן לתוכה כמצע ליצירתיות והשראה. 
  • BIM  – תוכנה פופולרית המשתמשת ב-AI על מנת להפוך את תהליך התכנון והתיעוד לאוטומטי. היא מאפשרת יצירת מודלים תלת ממדיים, ליצור שרטוטי בנייה ולנתח את כל ההיבטים של המבנה, הסביבה, היסודות ועוד.
  • ARCHITEChTURES  – פלטפורמה לעיצוב בניינים מבוססת בינה מלאכותית, שיוצרת עיצובי בניין אופטימליים בזמן אמת, מאפשרת תכנון סביבת מגורים אופטימלית תוך דקות ספורות.
  • Ark Design AI – פלטפורמת AI ליצירת עיצובים סכמתיים ארכיטקטוניים. מייצרת במהירות עיצובי מבנה אופטימליים מותאמיי מיזם. מבטי העל (floor plan) מופקים בהסתמך על גורמים שונים כמו: ניצול שטח ויעילות אנרגטית. 
  • Maket.ai – כלי לתכנון מגורים. מפיק מיידית תכנית מותאמת למגורים על סמך הדרישות המוזנות לתוכו. כולל תלת ממדיים, מאפשר בחירה ושינוי בן סגנונות.

הפכו את ה-AI לכוח עזר עבורכם

הבאנו לפניכם כמות מזערית בלבד, משפע האפשרויות מבוססות הבינה המלאכותית המוצעות לאדריכלים.

ככל שטכנולוגיית הבינה המלאכותית תמשיך ותתקדם יזכו האדריכלים לעוד ועוד כלי AI חזקים שיסייעו להם, במהירות וביעילות, בכל אחד מהיבטי מיזמי הבניה, החל מהליך התכנון ועד להדמיה הסופית.

כלי המציאות המדומה, המופעלים על ידי בינה מלאכותית, יתרמו אף הם את חלקם ויסייעו לאופן בו יציגו האדריכלים את תכניותיהם ללקוחותיהם. כבר כיום ניתן לראות כי רשימת כלי הבינה המלאכותית לאדריכלים גדלה במהירות. וככל שהטכנולוגיה תמשיך להתפתח יכולים אדריכלים לצפות להופעתם של כלי בינה מלאכותית חדשניים יותר ויותר, שיקפיצו את גבולות היצירתיות למחוזות חדשים, יאפשרו תכנון מיזמים חדישים ויוצרי דופן תוך התחשבות בקיימות ובסביבה.

במכללת הורייזון נשמח להציע לכם קורס מקיף ללימודי AI שילמד אתכם כיצד לשלוט בבינה המלאכותית ביד רמה, ולהפוך אותה לחלק בלתי נפרד מפעילות המשרד.

הרשמה לקורס

כמה פרטים קטנים...

רגע לפני שאתם עוזבים

תנו לנו לתת לכם הצעה חד פעמית!