בחירת שפה:

/
/
הבינה המלאכותית ותעשיית התיירות

הבינה המלאכותית ותעשיית התיירות

כמה פעמים השבוע כבר שמעתם, בנוסח זה או אחר, על נפלאות הבינה המלאכותית? הבינה המלאכותית, שמחוללת מהפיכות ושינויים בשלל תחומים, לא פסחה גם על תחום הנסיעות ותכנון הטיולים. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, כך משתפרת יכולתה לסייע לסוכני הנסיעות ומארגני הטיולים והם הופכים זריזים יותר, יעילים יותר ואפקטיביים יותר בשירות הניתן ללקוחותיהם. סוכני הנסיעות יכולים להשתמש בבינה מלאכותית כדי להכין ולשלוח ללקוחותיהם הצעות מותאמות אישית – על סמך הזמנותיהם הקודמות. הם יכולים על סמך הטיולים שעשו בעבר לעודד אותם לצאת לטיול אחר, שיכלול את העדפותיהם (אקסטרים, מוזיאונים, בטן גב, היסטוריה) ואף להציע להם הנחה על שום היותם “לקוחות קבועים”. 

במאמר הפעם נדבר על תפקידה של הבינה המלאכותית בתעשיית התיירות והנסיעות.

הבינה המלאכותית ותעשיית התיירות

תחומי היישום של בינה מלאכותית בתיירות מגוונים ואינם מתייחסים אך ורק על המלצות נסיעות מותאמות אישית ליעדי טיול ומבוססי העדפות של הלקוחות. הם יכולים לסייע בתרגום, למשל לצורך תקשורת בינאישית עם אנשים במדינות בהם מבקרים. 

להביא להפחתת עומס העבודה על ידי אוטומציה של משימות חוזרות ושימוש בצ’אטבוטים. שימוש בבינה המלאכותית יפחית את הלחץ מעל סוכני הנסיעות כשהבינה המלאכותית מסייעת בניהול ההזמנות, באופטימיזציה של תפוסת החדרים ואפילו בחיזוי יעדי הטיול המועדפים הבאים לצורך תכנון אסטרטגיות שיווקיות.

ניתוח נתונים ומידול חזוי

על מנת להיות כלי עבודה יעיל זקוקים כל יישומי הבינה המלאכותית להזנה נכונה בנתונים. לבינה המלאכותית הוענק תפקיד משמעותי בניתוח נתונים ובמודלים חזויים, המאפשרים לסוכני הנסיעות ולאנשי המקצוע בתחום התיירות לקבל החלטות רבות ומשמעותיות כמו: 

  • הבטחת תמחורים תחרותיים תוך כדי מקסום הרווחים, 
  • ייעול אסטרטגיות תמחור כרטיסים, 
  • לינה וחבילות טיולים, 
  • זיהוי והכרת העדפות הלקוחות, 
  • הצעת חבילות תיור מותאמות אישית, 

ואם לא די בכל אלה, בזכות הנתונים יכולה הבינה המלאכותית, באמצעות ניתוח דפוסי התנהגות קהל וחיזוי דרישות – לסייע לסוכני נסיעות ותיירנים לתכנן את עתידם. לאיכות קלט הנתונים תפקיד משמעותי ביותר בכל הנוגע לדיוק המלצות הטיול. ככל שיוזנו יותר משתנים ואילוצים יהיו מסלולי הטיול טובים יותר. 

שירות לקוחות ושיווק

כשסוכן הנסיעות יודע ומכיר לא רק את העדפותיהם של לקוחותיו, אלא גם את המקומות בהם טיילו בעבר, הוא יכול להשתמש בבינה המלאכותית על מנת ליצור תקציר טיול מותאם, למקום בו לא טיילו לקוחותיו בעבר, עם הצעה מפתה להנחה מיוחדת ללקוח המתמיד. כשהלקוח רואה מולו את ראשיתו של הטיול הבא הולך ונבנה מול עיניו, הוא חש שביעות רצון. 

צ’אטבוט – מסייע לטיפול יעיל וזריז לפחות בפניה הראשונית, כשהוא יודע ויכול להנפיק תשובות מהירות לשאלות מוכרות. העובדה שה”ברנשים” הללו לעולם אינם מתעייפים, או דורשים תשלום שעות נוספות, ונותנים את שירותיהם 24/7 גם היא תורמת לחוויית לקוח חיובית.

אתגרים ומגבלות שכדאי לקחת בחשבון

למרות היתרונות הרבים שמביאה איתה הבינה המלאכותית לענף התיירות, היא גם מציבה מכשולים ואתגרים שיש למצוא את הדרכים הנכונות והחוקיות לטפל בהם: הגנה על הפרטיות, שעלולה להיפגם עת נאספות כמויות עצומות של נתונים אודות הלקוחות, אובדן המגע האנושי ועוד.

דוגמאות לכלי בינה שימושיים למשרדי נסיעות ותיירות

פרובו 

הוא כלי בינה מלאכותית יעיל מאד לסוכני מסיעות ומארגני טיולים לחברות נסיעות שמוכרות גם חדרים בבתי מלון ומעוניינות תוך כדי כך (הגיוני) להגדיל את שולי הרווח במלונות שכבר מכרו. חברות נסיעות רוכשות “חבילות” חדרי מלון, פרובו מפקחת על מחירי ההזמנות הקיימות ומאפשרת את הזמנת החדרים מחדש ברגע בו עלותם יורדת.

לאתר פרובו  >>>

TraveLandz 

הכל-באחד לסוכנויות נסיעות – בעזרת בינה מלאכותית. באמת יש בה הכל: אוטומציה של משימות, המרת לידים, ניהול אסטרטגיות מכירה, ניהול הזמנות, מסלולים מותאמים אישית על סמך ניתוח נתוני נסיעות, חוויות שנאגרו והמלצות נוסעים ועוד.

לאתר טרבלנדז >>>

פוטנציאל אדיר וגם… חשש

ל – AI -יש פוטנציאל לשינוי תעשיית התיירות והנסיעות, באופן שיאפשר לסוכני הנסיעות הן להתחזק את קהל הלקוחות שלהם והן לשפר את חווית הנסיעה והתכנון בזכות מהירות עיבוד הנתונים שלה.

לצד כל אלו הרי שקיימים מספר אתגרים עליהם יש לחשוב וחובה להיות מודעים אליהם ובראשם: האם יזדקקו לאנשי ונשות מקצוע בתחום בעתיד?

נכון לעכשיו כלי ה-AI עודם לוקים במחסור מאוד משמעותי שלדעתנו לא ניתן יהיה לוותר עליו: העדר המגע האישי. נוסף על כך, AI יכול לעתים לפקשש, ואנו וודאי שלא נרצה לבחור במסלול שאינו מדויק דיו; שם נכנסת נוכחותו החיונית של סוכן הנסיעות לפעולה, הוא זה שעובר על המסלול ומוודא שהוא תקין ומציג אותו לפני הלקוחות כדי להגיע, בסופו של דבר לחוויית לקוח מעולה וטיול משובח.

חוששים שמא ה-AI יחליף אתכם או יגרע מן המקצוע שלכם? בהורייזון לאבס אנו מלמדים אנשי ונשות מקצוע כיצד ללמוד לנצל נכון את כלי הבינה המלאכותית ולהפוך אותם לכלי עזר שלא יסולא מפז. קבלו גם אתם את הכוח האדיר שטמון בעולם הבינה המלאכותית, השאירו פניה ונבחן כיצד נוכל להתאים לכם קורס בינה מלאכותית ייחודי לתחום עיסוקכם.

הרשמה לקורס

כמה פרטים קטנים...

רגע לפני שאתם עוזבים

תנו לנו לתת לכם הצעה חד פעמית!