בחירת שפה:

/
/
האם AI יכול להשתלב גם בעולם המשפטים ועריכת הדין?

האם AI יכול להשתלב גם בעולם המשפטים ועריכת הדין?

האם ייתכן כי גם תחום עריכת הדין והמשפט נכבש על ידי בינה מלאכותית? במי שלא מפסיקים לעדכן את לימודי הבינה המלאכותית שלהם, אנחנו יכולים לומר לכם שנראה שכן. גם במערכת המשפטית ישנה תזוזה משמעותית לכיוון הטכנולוגיה, והפיתוי שבשימוש ביכולותיה של AI לשיפור היעילות ולחולל מיני מהפכה באופן קבלת החלטות בנושאים משפטיים מורכבים בא לידי ביטוי.

עורכי דין ומשפטנים מודעים לפוטנציאל העצום הטמון בבינה מלאכותית, אך יחד עם זאת הם זהירים ומעט ספקניים בשל ההשלכות האתיות. העובדה שהם מכירים בפוטנציאל מביא רבים מהם להשתמש בבינה מלאכותית במידה. 

השימוש בבינה המלאכותית ועולם המשפט

ישנם כלים משפטיים מבוססי בינה מלאכותית, שמטרתם לשפר את יעילות מערכות המשפט והחוק. למרות הרצון להתאים את היישומים הללו למערכות משפטיות שונות, ועל אף יכולותיה ויעילותה המוכחות של בינה מלאכותית בתחומי מקצוע רבים, משתנה יעילות זו בכל הקשור למשפט, חוק וצדק, בהתאם לחוקים השונים ברחבי העולם.

לכן, עוד בטרם נביא לפניכם רשימה של כלים משפטיים מבוססי AI  אנחנו מסייגים ומציינים שחובה לקחת בחשבון את העובדה הפשוטה (וההגיונית אתם חייבים להודות), שכל כלי בינה מלאכותית בתחום כמו מערכת המשפט, חייב להבחן על ידי המשתמש, שיוודא שהכלי אכן תואם לדרישות המשפטיות הספציפיות של מדינתו. 

רשימת יישומים מבוססי בינה מלאכותית במערכת המשפט

השימוש בבינה מלאכותית במגזר המשפטי טמון ביכולתה לנתח מערכי נתונים נרחבים ולזהות דפוסים מורכבים במהירות, עובדה המקדמת ומייעלת את עבודת המחקר לקראת כל משפט. השימוש בבינה מלאכותית (AI) במערכת המשפט הוא תחום מתפתח, וכפי שציינו, קיימים כלים כלליים ישימים של בינה מלאכותית במערכות משפט ועריכת הדין רחבי העולם. 

גם הם, וגם הפתרונות המותאמים למערכת המשפט הישראלית, עשויים/עלולים להשתנות. השתדלנו להביא לפניכם רשימת יישומים, מבוססי בינה מלאכותית, שיכולים להיות רלוונטיים או מותאמים לתחום המשפט הישראלי:

ChatGPT 

מתנצלים שלא היינו מקוריים, אבל למה לא לעשות כבוד גם לכלי המוכר והידוע? אז נתחיל איתו, ומכאן כבר נגלוש לשמות פחות מוכרים 🙂

ה-GPT מסייע ביצירת מסמכים משפטיים, כגון חוזים, תדריכים וצוואות. ביצוע מחקר משפטי, בזכות יכולתה של AI לנתח כמויות עצומות של מידע משפטי ולסכם אותן לכלל סיכומים רלוונטיים. ניתוח מערכי נתונים גדולים וביצוע תחזיות לגבי תוצאות משפטיות ועוד.

לצ’אט GPT >>>

aidin.ai 

יישום חדשני, תוצרת ישראל, שבאמצעות בינה מלאכותית מתקדמת, מייעל תהליכים כגון מחקר משפטי, ניתוח מסמכים וניהול תיקים, ומאפשר לעורכי דין פליליים לגשת למידע רלוונטי במהירות ובדייקנות.

בין השירותים שמציע היישום, ניתוח ראיות מבוסס AI  מעקב אחר התקדמות התהליך והפקת דוחות תקשורת מאובטחת לניהול תיקים תוך שיתוף פעולה.

לכלי Aidin AI >>>

Cura

כלי בינה מלאכותית יעיל במיוחד במגזרים הפיננסיים ותחום הגנת המידע מתאים לארגונים ומסייע לשמירה על התקינה והחוק הישראליים.

לכלי Cura >>>

spellbook.legal

Spellbook  משתמש ב-GPT-4 כדי לסקור חוזים ומסמכים משפטיים ישירות ל-Microsoft Word.

הוא מאומן על מסדי נתונים של תיקים, ספריות טפסים וחוקים, מנתח מסמכים שלמים וחוזים, מסוגל לבצע סקירת מסמכים לאיתור סעיפים חסרים ותנאים סותרים ועוד.

לכלי spellbook.legal >>>

LawGeex

פלטפורמה ישראלית מבוססת בינה מלאכותית, מאפשרת אוטומציה של חוזים, סקירת חוזים מדוקדקת התומכת בסטנדרטים והנהלים המשפטיים הישראליים , מקלה משמעותית על ניהול המשא ומתן.

לכלי LawGeex >>>

Casetext  

פלטפורמת מחקר משפטית המשתמשת בבינה מלאכותית מתקדמת כדי לשפר את היכולות של אנשי מקצוע משפטיים בגישה וניתוח פסיקה ומסמכים משפטיים אחרים.

הפלטפורמה מאפשרת למשתמשים לחפש בשפה יומיומית ולא בהכרח בז’רגון המשפטי עובדה המקלה על מציאת תיקים וחוקים רלוונטיים.

כוללת סקירת מסמכים, מחקר משפטי, ניתוח מקרים לשם קבלת תובנות אודות מקרים דומים ומגמות בפסיקות על סמך נתונים היסטוריים. יצירת מסמכים, ועוד. הממשק נחשב לידידותי ומאפשר שיתוף פעולה בין משרדי עורכי דין.

לכלי Casetext >>>

harvey 

מיועדת לאנשי מקצוע בתחום המשפט מבוססת בינה מלאכותית. הרווי מספקת אפשרויות נרחבות של מחקר משפטי, אוטומציה של מסמכים, ניתוח חוזים, חיזוי תוצאות משפטים באמצעות ניתוח נתונים היסטוריים, שאילתות בשפה פשוטה, שיתוף פעולה בין צוותים וחשוב ביותר ניהול המידע לשם עדכונים של חוקים רלוונטיים.

לכלי Harvey >>>

כמובן שאין לשכוח את אפשרויות התייעלות משרדי עורכי הדין באמצעות כלי AI לניהול משרד המאפשרים תמיכה בתכנון פגישות, ניהול מסמכים ותקשורת פנימית. לזירוז תהליכים אדמיניסטרטיביים.

מספר אתגרים בשימוש בבינה המלאכותית בתחום המשפט

שילובה של בינה מלאכותית בתחום המשפט מציג כמה אתגרים משמעותיים. 

  1. מורכבותה של השפה המשפטית הפרשנויות והדקויות שבחוקים שעלולים להיות שונים בין תחומי שיפוט (למשל מדינות שונות) והקשרים שונים. מערכות בינה מלאכותית עלולות להוביל לפרשנויות שגויות ולטעויות בניתוח המשפטי. 
  2. שיקולים אתיים סביב הטיה באלגוריתמים של בינה מלאכותית, שעלולים להנציח את אי השוויון במערכת המשפט ובמיוחד בהסתמך על נתונים היסטוריים המשקפים הטיות שכאלה. 
  3. האחריות המשפטית – קשה לקבוע אחריות כאשר ההחלטות נקבעות על ידי כלי AI או על סמך תחזיות שגויות על בסיס ניתוח נתונים של בינה מלאכותית.

סיכום

שילוב כלי בינה מלאכותית (AI) במערכת המשפט משנה את עולם המשפטים בדרכים שונות. ה – AI הוא כוח מניע שעשוי להגביר את יעילותה של העבודה המשפטית, ולתרום לסבירות הצלחתם של תיקים משפטיים.

כלי בינה מלאכותית מזהים סוגיות משפטיות ומסוגלים לנתח את אפשרויות ההצלחה, מספקים פתרונות אוטומטיים לצד מידע משפטי ומשפר את הנגישות לשירותים משפטיים. לצד כל אלה – שילוב כלי בינה מלאכותית במערכת המשפט היא משימה מורכבת שמציבה אתגרים למשתמשים, בהנחה שתוך שיתופי פעולה נרחבים בין אנשי משפט מקצועיים ואנשי הטכנולוגיה יצליחו להמציא פתרונות טובים בהמשך.

רוצים ללמוד כיצד להפוך את הבינה המלאכותית לחלק בלתי נפרד מעבודתכם? במכללת הורייזון לאבס אנו מתמחים בהטמעת כלי AI לארגונים, חברות ומשרדים. צרו עמנו קשר ונשמח לבחון כיצד נוכל לעזור.

הרשמה לקורס

כמה פרטים קטנים...

רגע לפני שאתם עוזבים

תנו לנו לתת לכם הצעה חד פעמית!