עלייתה של הבינה המלאכותית עיצבה מחדש בלא מעט אופנים, גם את עולם הקולנוע, הרווי יצירתיות והפקות עתירות ממון, כמו שאר התעשיות, מחפשים אנשי תעשיית הקולנוע אחר דרכים חדשניות לייעול תהליכי ההפקה השונים ולמשיכת הקהל הרחב.
אין ספק, כי תעשיית הקולנוע מוצאת את מבוקשה בבינה מלאכותית, בחדשנותה ובהתפתחותה. בינה מלאכותית מעצבת מחדש כמעט את כל היבטי יצירת הסרטים, החל מתכנון טרום-הפקה ועד אפקטים שלאחר ההפקה ויוצרת אפשרויות חדשות.
התחומים בהם כבר היום מעורבת הבינה המלאכותית בענף הקולנוע
- טרום ייצור ותכנון – ניתוח ופיתוח סקריפט, שימוש בבינה מלאכותית כדי לנתח תסריטים לזהות ולחזות קהלי יעד, סיוע לכותבים באמצעות ניתוח נרטיב והצעת שיפורים בעלילה, עזרה ביצירת מונולוגים ופיתוח דמויות. (למילה “עזרה” יש כאן משמעות רבה, מאחר ובינה מלאכותית איננה יכולה לחדד את הדמויות, להפגין רגשות ועוד). ניהול פרויקטים, קבלת תובנות תקציביות, ניתוח וחיזוי השקעות ואפילו ליהוק
- שלב ייצור – הפקה ווירטואלית ועיבוד בזמן אמת, ייצור דמויות דיגיטליות פוטו ריאליסטיות, הדמיות בזמן אמת בסביבה וירטואלית, מערכות ייצוב חכמות המסוגלות לנבא תנועה ואף לפצות עליה, מעקב אוטומטי אחר נושאים.
- גמר הפקה (פוסט-פרודקשן) – כלים מבוססי בינה מלאכותית לעריכת ווידאו כולל הסרת והוספת אובייקטים, תוך מודעות לתוכן, יצירת רקעים, ייצור אנימציות ועוד.
- עריכה, חיבור, קול ותמונה (סאונד ווידאו) – שימוש בלמידת מכונה לתיקונים ושיפורים, מיקסים של מוזיקה וסאונד, זיהוי אוטומטי של מעברים וחיתוכים, דירוג צבעים ובחירת סגנון
- הפצה ושיווק – התאמה לוקלית – התאמת דיבוב לשפות רבות תוך שמירה על סנכרון, שירותי תרגום קולי, תרגום ויצירת כתוביות תוך זיהוי דיבור. יצירת טריילרים על פי העדפות צופים, ניתוח נתוני קהל לצורך מסעות הפרסום, חוויות צפייה מותאמות קהל יעד, מדידת ביקושים.
במאמר שלפניכם נדבר על התפתחויות המפתח ביישומי בינה מלאכותית בעולם הקולנוע. יישומים אלו מסווגים על פי קטגוריות שונות כמו: כתיבת תסריטים, טרום-ופוסט-פרודוקציה, שיווק ומעורבות קהל, ועל חלקן נרחיב מעט.
בינה מלאכותית וכתיבת תסריט לקולנוע
פלטפורמות כמו ScriptAI ו- squibler מנתחות נרטיבים ויוצרות סקריפטים על סמך גורמים המוגדרים על ידי המשתמש. הם מתוכנתים להבנת מבני עלילה, פיתוח דמויות וניואנסים בדיאלוג, ומאפשרים להם לייצר סיפורים עקביים, הגיוניים ומשכנעים.
Cinelytic – ניתוח ביצועי קופות היסטוריים, תוך התייחסות לתוכן התסריט לשם חיזוי הצלחה פוטנציאלית. תכונות אלה מאפשרות לה להפגין יעילות משמעותית בתחום הייעול והניהול התקציבי.
בינה מלאכותית בקדם ייצור בעולם הקולנוע
לוגיסטיקה זמינות ותקציב – בינה מלאכותית יכולה לתרום בהקלה על ביצוע משימות לוגיסטיות שונות. DeepBrain ו-Filmustage הן שתי פלטפורמות מבוססות AI , שהופכות את תהליך התזמון והתקצוב לאוטומטי. מייעלות את זמינות הצוות ואת אופן הקצאת התקציב.
ליהוק – מערכת הליהוק שמסייעת להתאים תפקידים לשחקנים שונים על סמך המאפיינים הפיזיים, משיכת הקהל ונתוני הביצועים הקודמים שלהם. מערכת ליהוק כזו מייעלת את תהליך הליהוק ומגדילה את אפשרות הפניה לשחקן המתאים לדמות ותורמת לתוצאה הסופית.
בינה מלאכותית בייצור בעולם הקולנוע
שלב הייצור כולל בתוכו בעיקר היבטים טכניים שונים, ובהם אפקטים חזותיים שונים. למשל ל NVIDIA Canvas ול-Adobe כלים מבוססי בינה מלאכותית המאפשרים יצירת אפקטים חזותיים ריאליסטיים ביעילות רבה ליצור נופים ריאליסטיים ועוד. Cascadeur – פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית היודעת להנפיק ולספק אנימציה בסיוע בינה מלאכותית
צילום אוטומטי – ShotDeck למשל מסייעת לבמאים לדמיין תמונות וזוויות על סמך מפרטי המשתמש וסרטים מפורסמים בעבר. מספקת המלצות לצילום, המעודדות חקר יצירתי על ידי מתן נקודות מבט טריות.
בינה מלאכותית בפוסט פרודקשן בעולם הקולנוע
בעריכת וידאו, תוכנות מבוססות בינה מלאכותית כמו Adobe Premiere Pro ו- Final Cut Pro X מסוגלות לנתח מאות שעות של צילומים, לזהות את הצילומים הטובים ביותר ולהציע עריכות. וה-Sensei Adobe משתמש בבינה מלאכותית לשם הפיכת משימות משימות כמו דירוג צבע ופילוס אודיו לאוטומטיות ולאפשר לעורכים התמקדות בפיתוח היצירתיות וההבעה האישית.
עיצוב הסאונד – כלים כמו AIVA מייצרים קטעי מוזיקה מקוריים בהתאמה אישית, המבוססים על אמות מידה רגשיות וסגנוניות. יצירת מוזיקה המותאמת לסרט היא קריטית מאחר והיא ידועה כמעצימה את החוויה הקולנועית. iZotope RX 9 – משתמשת בלמידת מכונה לתיקוני ושיפורי אודיו ו Sonible smart:comp מעולה בדחיסת שמע ומיקסים חכמה ומספק תוצאות נקיות ומאוזנות עם צליל מעולה.
בינה מלאכותית בשיווק ומעורבות קהל בעולם הקולנוע
בין תפקידיה של בינה מלאכותית בתעשיית הקולנוע יצירת קמפיינים פרסומיים ממוקדים. השיווק מסתמך על ניתוח התנהגות הקהל באמצעות ניתוח נתונים שונים ומדדי קופות. בדרך זו מסייעת בינה מלאכותית לאולפני השונים להתאים את אסטרטגיית השיווק שלהם בצורה היעילה ביותר. Parrot Analytics: מודד את הביקוש ו Vault AI מנתח את מעורבות הצופים וביצועי התוכן ומעניקה תובנות ותחזיות המקלות על קבלת החלטות מונעות נתונים ו רזוננס AI – מספק ניתוח תוכן לחיזוי תגובת הקהל
לסיכום, שילוב בינה מלאכותית בתעשיית הקולנוע משפיע על היבטים שונים מתכנון טרום-הפקה ועד אפקטים שלאחר ההפקה מכתיבת תסריט ועד פוסט-פרודקשן ושיווק. בדרך זו משפרים אנשי תעשיית הקולנוע את היצירתיות, מפחיתים את עלויות ההפקה ומזהים טוב יותר את דרישות הקהל. רוצים לדעת יותר? בהורייזון לאבס אנו שמחים להציע את המסלול המלא ללימודי בינה מלאכותית וכן אפשרות שנבנה עבורם סדנת AI בהתאמה אישית לתחום הקולנוע.