בחירת שפה:

/
/
קורס בינה מלאכותית למורים

קורס בינה מלאכותית למורים

בשונה מטרנדים ואופנות, הבינה המלאכותית שפרצה לחיינו, עתידה להישאר, להתפתח ולהציג יכולות חדשות ומרשימות מעת לעת.

למעשה, מדובר על כך שב-9 מתוך 10 החברות הנכללות ברשימה הפורצ’ן 500 (החברות המובילות והרווחיות ביותר בארה”ב) דנים בנושא הבינה המלאכותית על בסיס שבועי.

בהסתכלות אל עבר הדורות הבאים, ברור לכול כי בינה מלאכותית תהיה חלק בלתי נפרד מן המיומנויות הרכות אליהן יידרשו צעירים וצעירות, בוגרים ובוגרות. ועל-כן, ההיכרות עם הבינה המלאכותית מתחילה אצלכם, אנשי ונשות החינוך של ישראל.

מטרת הסדנה עם זאת, איננה מתמקדת בשאלה כיצד ללמד את הדור הצעיר AI. אלא ללמד אתכם, את צוותי החינוך, כיצד להשתמש בבינה המלאכותית למטרותיכם. כיצד לייעל את העבודה, כיצד לייצר מערכי שיעורים ולרתום את הטכנולוגיה כך שתהא לצידכם ולשירותכם.

סדנת AI למורים – גיבוש חשיבה ופרקטיקה

היקף הסדנה משתנה בהתאם לצרכי המשתתפים / צרכי המוסד הלימודי. לרוב היא תהא בהיקף של כ-4 שעות לימוד.

מטרת הסדנה היא כפולה:

להתנסות באופן פרקטי בכלי הבינה המלאכותית ולפתח כישורים ומיומנויות מקצועיים. היעד הוא שכל משתתף ומשתתפת ידעו כיצד להשתמש בכלים לצורכיהם בצורה מקצועית וברורה, וללא כל הידרשות לניסוי וטעיה.

להקנות את החשיבה שעומדת מאחורי הבינה המלאכותית. שמסיימי הסדנה יראו בכלי הבינה המלאכותית ככלי שבכוחו לייעל עבורם מגוון מטלות ומשימות.

ובשורה התחתונה: עם סיום הסדנה ללימודי AI למורים, נלמד כיצד להיעזר בכלי הבינה המלאכותית ולשלבם בסדר היום השוטף, בהתנהלות אל מול התלמידים שבכיתה, ולמען צמצום עד 80 אחוזים מכלל המשימות שגוזלות את המשאב היקר ביותר: משאב הזמן. 

ייצור מערכי שיעור

הבינה המלאכותית היצרנית, או בשמה בלועזית: Generative AI, יכולה לסייע לנו ליצור כלים, מדעים ועזרים לימודיים שונים מן הבסיס ועד לרמה הגבוהה ביותר.

את ה-AI היצרני נוכל לרתום גם לטובת תהליכי הלימוד ומערכי הלימוד של הכיתה.

במסגרת הסדנה, נלמד כיצד לרתום את ה-AI ליצירתם של מערכי שיעור מלאים. הדבר יקצר את מלאכתם של מורים ומחנכים, והוא גם יאפשר למורים מחליפים למצוא מענה הולם לכיתה בעת שהם עונים על בלת”ם.

נלמד כיצד לייצר תוכן לימודי, מטלות כיתתיות, תרגולים ושיעורים מקיפים, כל בזכות כך שנכתוב שאילתה מדויקת ליישום בינה מלאכותית.

בתוך שניות בודדות, והרי לכם תשובה הולמת לכיתה.

שילוב אוטומציות

מי חשב שאוטומציה ועולמם של מורים ייפגשו? מושג שעד כה היה שמור בעיקרו עבור חברות טכנולוגיות, עושה את צעדיו גם אל עולמות החינוך, וכאן נלמד כיצד לעשות זאת בקלות ובפשטות.

בשלב זה בסדנת בינה מלאכותית למורים, נלמד כיצד לחסוך בזמן יקר הנגזל מאתנו עבור משימות שוטפות; כל זאת באמצעות אוטומציה כמעט מלאה.

נלמד כיצד למלא משובים אישיים הנסמכים על נתונים שנאספו כל השנה (ומבלי שנוותר על הפן האישי הנדרש).

נלמד כיצד לייצר חתכים על בסיס נתונים אשר יאפשרו לנו לייצר 30 משובים שכמעט מוכנים לחלוטין.

הבינה המלאכותית מסתמכת על נתונים, ובאמצעות הטמעתם של כלי AI ייעודיים לעולם החינוך, ניתן יהיה להעלות גיליון ציונים באמצעות קובץ דיגיטלי, ולייצר רשומות משובים. כל אלו, בכוחם לחסוך בין 50 ל-80 אחוזים זמן הכתיבה הנדרש מן המורה.

בדיקת עבודות

חשוב להדגיש כי ניתן לבדוק אך ורק עבודות דיגיטליות ולא עבודות שנעשו בכתב או הודפסו.

את הבדיקה ניתן לערוך באופן פשוט למדי באמצעות כלי בינה מלאכותית.

לצד לימודים המפארים את הבינה המלאכותית, נדגיש שגם נלמד להכיר את מגבלותיה והיכן עלינו להיות זהירים וקפדניים. בדיקה שכזאת יכולה להוביל לטווח טעויות מסוים, ואת חלקו ניתן לתקן באמצעות הכנה מראש המבהירה לכלי ה-AI מהן התשובות הנכונות, ומה יכול להיחשב כתשובה חלקית או לא נכונה.

הטמעת הבינה המלאכותית במערך הכיתתי

בכוחה של הבינה המלאכותית להפוך אותנו לפרודוקטיביים יותר, לקצר זמנים ולאפשר לנו להתמקד בעיקר.

הבינה המלאכותית יוצרת תוכן בין רגע אחד, היא מאפשרת לנו לשדרג את יכולות ומקורות המחקר שלנו, לאסוף מידע ולהפיק ממנו מסקנות ותובנות.

נלמד כיצד להתנסות בבינה המלאכותית ולשלבה במערך הכיתתי. כיצד ללמד תלמידים להכין מצגות עם בינה מלאכותית משלב בסיס ועד מתקדם, כיצד ליצור קטעי ווידאו, איורים ועוד.

לצד כל אלו, נלמד היכן יש להיזהר עם הבינה המלאכותית, כיצד להשתמש בה נכונה, וכיצד להעביר את הידע אל הדור הבא באופן מקצועי ונכון.

רבים לא מאמינים לנו באומרנו שעם כלי בינה מלאכותית ניתן לבנות אתר או אפליקציה ולו בזכות משפט אחד בלבד. גם אתם יכולים, וגם התלמידים.

זיהוי שימוש בבינה מלאכותית בעבודות הגשה

לא מן הנמנע שתלמידים ותלמידות ישתמשו בכלי הבינה המלאכותית למען הכנת שיעורי הבית ומטלות כיתתיות.

מטרתו של קורס בינה מלאכותית זה הוא גם ללמד את המורים והמורות להכיר שיטות שונות שבאמצעותן ניתן לזהות אילו מטלות הוכנו באמצעות כלים אלו ואילו לא.

התייעצו עמנו

במכללת הורייזון לאבס נשמח לאפיין עבורם סדנת בינה מלאכותית לאנשי חינוך שתענה במדויק על צורכיכם.

בכל שאלה והתייעצות, ניתן ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר.

הרשמה לקורס

כמה פרטים קטנים...

רגע לפני שאתם עוזבים

תנו לנו לתת לכם הצעה חד פעמית!