בחירת שפה:

/
/
מה לימודי בינה מלאכותית כוללים?

מה לימודי בינה מלאכותית כוללים?

לימודי בינה מלאכותית כוללים מגוון כלים בתחום התוכן, האמנות, הווידאו, התכנות והניהול, וזה רק על קצה המזלג. לצד הפרקטיקה, קורס בינה מלאכותית נועד לעשות סדר בין כל היישומים השונים.

אם ננסה לתמצת את יעדיה של הבינה המלאכותית במספר מילים בודדות, הרי שהיא נועדה לייעל ולקצר תהליכים שעד כה נערכו על-ידי גורמים אנושיים.

למשל, סידור המידע בתוך קובץ אקסל עצום הוא דבר שנעשה על-ידי אדם. הבינה המלאכותית (AI) כיום יודעת כיצד במשפט אחד, לקחת את כל הדאטה שנביא לה ולסדר אותה באקסל בתוך מספר שניות עד דקות בודדות.

ומה באשר לחילוץ מידע ומסקנות מתוך אותו האקסל? גם כאן, פעולה שעד כה נסמכה על בני אדם יכולה להתבצע עתה על-ידי כלי AI. המשמעות היא שתוכלו הלכה למעשה ‘לדבר’ עם הקובץ, לבקש ממנו מידע ואף להגדיל ולומר לו שאתם מעוניינים במסקנות ובהמלצות לביצוע.

התנסות מעשית בפרויקטים מגוונים

כלי הבינה המלאכותית מסוגלים לבצע עבורנו מגוון רחב של פעולות שונות. המכנה המשותף בין כל כלי וכלי הוא בכך שהוא לרוב יהיה מיועד עבור פעולה אחת או נכנה זאת בתור נישה אחת.

כך למשל, צ’אט GPT מתמחה ביצירת תוכן. אולם לצדו ישנם עוד כלי תוכן רבים נוספים שכדאי להכיר (ואכן נכיר) דוגמת Google Bard כלי ה-Rytr וכן Jasper ורבים נוספים.

נתנסה בכלים השונים שיכולים להשלים זה את זה. כך למשל כלי ה-AI שייצרו עבורנו תוכן, ישלימו עבורנו את מלאכת הקופי, בעוד שבמלאכת הגרפיקה נתנסה בכלים דוגמת DALL-E2, כלי ה-Midjourney שצבר לו פופולריות עם עשרות מיליוני משתמשים ועוד.

ערכנו תוכן וגרפיקה, ועתה מתחשק לנו להוסיף סאונד ברקע? זוהי העת להתנסות בכלים דוגמת Mubert המתמחים ביצירת מוזיקה על סמך הפרומפט הנכון שנבקש.

וכאן טמון הסוד בהצלחת הקורס – הנדסת הפרומפט

Prompt זוהי מילה שעוד טרם זכתה להתייחסות של האקדמיה לעברית, ואנו במכללת הורייזון החלטנו לפחות לעת עתה לכנות אותה במילה ‘שאילתה’ או פשוט לכתוב ‘פרומפט’.

זוהי למעשה השאילתה שאנחנו משלבים במנוע ה-AI והיא זו שמבקשת ממנו לייצר עבורנו דבר מה מסוים.

כך למשל, נבקש מ-Rytr ‘לכתוב עבורנו תוכן שמסביר על מטר המטאורים שחולף מעל שמי ישראל מדי שנה’ והוא ייצר לנו תוכן אינפורמטיבי למדי. אך מה אם נרצה את התוכן בנימה בלוגרית? ומה אם נרצה שהתוכן יתייחס לנושאים מסוימים? או שאולי גם ישלב המלצות על אטרקציות מסביב באזורי התצפית העיקריים? או טיפים לצילום לילה?

כאן המקום לשלב פרומפט נכון שהוקדשה לו מחשבה מבעוד מועד.

והדוגמה שזה עתה הבאנו היא אפילו פשוטה למדי. מה תהיה התוצאה שלנו במידה ונבקש מכלי ה-Durable המסוגל לבנות אתרי אינטרנט קטנים על-פי בקשה?

במקרים מסוג זה הרי שנרצה שהבקשה שלנו תהיה מדויקת ככל הניתן, וזאת כדי שהתוצאה המבוקשת תהיה בהתאם.

לימודי בינה מלאכותית מוכרחים להתייחס לנושא הנדסת הפרומפטים, שכן איננו רוצים לבקש מכלי ה-AI בקשות חוזרות ונשנות עד לתוצאה המבורכת. אחרי הכול – מטרתנו היא להתייעל ולקצר זמנים.

הקניית מיומנויות לפי בקשה

במכללת הורייזון לאבס אנו מציעים קורס בינה מלאכותית שמציג את כלי ה-AI הבולטים והפופולריים ביותר. הקורס מבוסס על התנסות מעשית, כשהמטרה שלנו היא לבסס את ההיגיון שמאחורי השימוש בכלים השונים.

נתייחס אל הקורס כמעין קרש קפיצה ראשוני. המקום שבו תוכלו לקבל את הידע הבסיסי ועד לשלב המתקדם, ללא כל רקע קודם. ולאחריו כבר תצברו ניסיון וביטחון להמשיך ולהרחיב אופקים עם כלי בינה מלאכותית שיוצאים ומתעדכנים חדשות לבקרים.

לצד זאת, אנו מציעים התאמה אישית לצורכי הסטודנטים.

כך למשל, לניהול אדמיניסטרטיבי במשרד נכיר את Notion AI שיעילה ביישומי בינה מלאכותית לניהול משימות.

כלי נוסף שיכול לשנות את עולם הדאטה המשרדי מן הקצה אל הקצה הוא Formulabot, כלי המייצר נוסחאות לאקסל לפי פרומפט.

נמצאים לפני פרזנטציה חשובה ומלאכת הכנת המצגות גוזלת מכם זמן רב? כלי ה-Tome יעשה עבורכם את המלאכה בפשטות ובקלות.

מיהם קהלי היעד ללימודי בינה מלאכותית?

לימודי AI פונים לקהל הרחב ולקהלים פרטניים כאחד.

הסיבה לכך היא שתחום הבינה המלאכותית הולך ומתגבש כמעין ‘מיומנויות רכות’ שכל אחד ואחת צריכים להכיר בין אם לשימושים פרטיים ובין אם ככישורים למקום עבודתם.

קורס מאסטר AI שאנו מציעים פונה לקהל הרחב, אך אם אתם מחפשים הכשרה מדויקת יותר דוגמת בינה מלאכותית לפיננסים, בינה מלאכותית לניהול פרויקטים או לשיווק דיגיטלי, אנו בהחלט נשמח להיות עבורכם הכתובת.

במכללת הורייזון לאבס תמצאו מגוון רחב של קורסים המותאמים באופן מדויק ללומדים. 

התייעצו איתנו

בכל שאלה והתייעצות בנושא מסלולי הלימוד ולקבלת פרטים נוספים, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר, ואנו נשוב אליכם בהקדם האפשרי.

הרשמה לקורס

כמה פרטים קטנים...

רגע לפני שאתם עוזבים

תנו לנו לתת לכם הצעה חד פעמית!