בחירת שפה:

/
/
מה זה generative ai?

מה זה generative ai?

הבינה המלאכותית ממש שצפה ושטפה את אתרי החדשות. מה שיום לפני כן היה נשמע כמו מונח שרלוונטי לסרטי המדע הבדיוני או ששמור לארגוני הביון, הפך ביום שלמחרת לנחלת הכלל.

מאז השקתו של ה-צ’אט GPT, הופיעו עוד מגוון רחב של כלי בינה מלאכותית שונים, חלקם יוצרים תוכן, חלקם יוצרים גרפיקות, ישנם שמייצרים מוזיקה, וישנם המסוגלים לסייע בניהול משימות ובעבודה עם קבצים שונים דוגמת האקסל.

בתוך כל ההמולה הזאת, רבים מאתנו מצאו עצמם אל מול מושגים חדשים: פרופמפטים, AI וביניהם גם המונח Generative AI.

כאן נרצה לעצור לרגע אחד, להשקיט את רעשי הרקע ולהתייחס אל המונח המדובר באופן פרטני. די בו כדי לעשות סדר דיי מופתי בעולמות הבינה המלאכותית.

מה זה AI גנרטיבי?

בינה מלאכותית יצרנית מאפשרת למשתמשים לייצר תוצר חדש המבוסס על בקשה.

ישנו הקלט של כלי הבינה המלאכותית, וקלט זה נקרא Prompt. זהו אלמנט טקסטואלי ובו אנו מקלידים את הבקשה שלנו כלפי אותו היישום. 

על-בסיס הבקשה שלנו, אותו הפרומפט, כלי ה-AI היצרני יודע לייצר עבורנו טקסטים, או תמונות, או צלילים, אנימציות, מודלים תלת ממדיים, ואפילו אתרים ואפליקציות.

למעשה, כשאומרים Generative AI מתכוונים לכל הכלים השונים הקיימים בתחום הבינה המלאכותית. כולם ככולם יוצרים יש מאין. או שמא האמנם מדובר ביש מאין? מעניין פה, אז הישארו עמנו גם בפסקה הבאה.

כיצד פועלת הבינה המלאכותית היצרנית?

פריצת הדרך שאפשרה את קיומם של מודלי ה-AI היצרני טמונה ביכולת של כלים טכנולוגיים אלו לגבש יכולות למידה מפוקחות ומפוקחות למחצה. 

אפשר לומר כי הם ‘מתאמנים’ ו’מתרגלים’ את הידע שלהם ואת התשובות. ככל שנשתמש בהם יותר, כך הם יצברו עוד ידע, ימצאו עוד מקורות מידע, ויביאו לנו תוצאות מדויקות הרבה יותר.

למעשה, הבינה המלאכותית הגנרטיבית כל הזמן נמצאת בתהליך של למידה, וכל הזמן מסיקה מסקנות ומתייעלת בהתאם לדאטה שצברה בעבר.

באופן הזה, היא מייצרת על בסיס מה שהיא מכירה תוכן חדש, תמונות חדשות, אלמנטים חדשים וכיוצא בכך.

נשוב לרגע לסיום הפסקה הראשונה ונאמר האם מדובר ביש מאין? ובכן כאן המקום לציין כי עודנו מדובר בתחום חדש לחלוטין בענף, ובאשר לכל כלי ה-AI שיוצרים תמונות או תוכן, הרי שישנו מאבק שהולך ומתהווה לנגד עינינו עליו ניתן ללמוד בפסיקה שיצאה בארה”ב בעת האחרונה ושקבעה כי יצירה אנושית היא תנאי בסיסי בכל הנוגע לתחום זכויות היוצרים. האם נאמרה המילה האחרונה? אנו בספק רב.

הבינה המלאכותית היצרנית לא הגיעה יש מאין

הטכנולוגיה של ה-AI היצרני בהחלט השתכללה עם השנים, אך היא איננה חדשה לגמרי.

ה-AI הגנרטיבי הוצג עוד בשנות השישים של המאה שעברה כמעין צ’אט בוטים ראשוניים. עם זאת, בשנת 2014 התחום חווה פריצת דרך כאשר חברות דוגמת GANS הציגו אלגוריתמים המספקים יכולות ללמידת מכונה המסוגלים לייצר תמונות, סרטונים ואודיו.

נעבור כעשור הלאה לשנה בה אנו כותבים את המאמר שלהלן (שנת 2023), והרי לכם מודלים שעשו כברת דרך מדהימה, ושפתחו עידן חדש ובו ישנם כלים המחוללים טקסטים מרתקים, מציירים תמונות ריאליסטיות וישנם אף שמאפשרים לבנות משחקי מחשב שלמים, ולו בזכות בקשה אחת בלבד.

האם טכנולוגיית ה-Generative AI אמרה את מילתה האחרונה? אתם מנחשים את התשובה

פריצות הדרך המשמעותיות שהתחום חווה בעת האחרונה הם רק קצה הקרחון של יכולות ה-AI העתידיות.

אנו כיום נמצאים בתחילת הדרך, בעידן חדש ובו השימוש בבינה המלאכותית הגנרטיבית ילך ויהפוך לתכוף יותר, ואפילו לתנאי בסיס בחלק ממוקמות העבודה.

נכון לעכשיו, הבינה המלאכותית עוד עושה טעויות, והיה אפילו מקרה מבדר בארה”ב ובו נחשף שעורך דין השתמש בבינה המלאכותית. כיצד הוא נחשף? הוא שאל את כלי ה-AI באשר לציטוטים שנאמרו על-ידי השופטים שמולם המשפט נערך. הכלי פשוט שגה באופן טוטאלי במה שהוא ענה.

ככל שהטכנולוגיות ישתכללו, ככל שהן ימשיכו ויצברו עוד דאטה וככל שהמפתחים והמהנדסים ישקדו ויעשירו את הכלים (וימציאו כלים חדשים נוספים), כך נהיה עדים לתוצאות מדויקות יותר, מהירות יותר ומפליאות יותר.

מהם השימושים הפופולריים ביותר לכלי בינה מלאכותית גנרטיבית?

כלי הבינה המלאכותית הגנרטיבית מאפשרים מגוון רחב של שירותים לרבות:

  • כלים ליצירת תוכן
  • כלים ליצירת תמונות
  • כלים לעריכת תמונות
  • כלים ליצירת אנימציות
  • כלים ליצירת סאונד
  • כלים לעריכת ווידאו
  • כלים לבניית אתרים ואפליקציות
  • כלים לשירותים אדמיניסטרטיביים
  • כלים לניהול מידע

רוצים להתמקצע בכלי ה-AI הגנרטיביים? ברוכים הבאים למכללת הורייזון לאבס

מכללת הורייזון לאבס מתמחה בהכשרות בתחומי ה-AI.

אצלנו במכללה תוכלו למצוא קורס בינה מלאכותית מאסטר AI ללימודי בינה מלאכותית לקהל הרחב.

לצד קורס זה, אנו בונים הכשרות בהתאמה אישית בהתאם לקהלים המבקשים להתמקצע בתחום הבינה המלאכותית דוגמת מנהלי פרויקטים, בוני אתרים, משווקים בדיגיטל, אנליסטים פיננסיים ועוד.

בכל שאלה והתייעצות, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר.

הרשמה לקורס

כמה פרטים קטנים...

רגע לפני שאתם עוזבים

תנו לנו לתת לכם הצעה חד פעמית!