בחירת שפה:

/
/
כלי בינה מלאכותית לצ’אט בוטים

כלי בינה מלאכותית לצ’אט בוטים

ב-1950, כאשר העלה אלן טיורינג את רעיון המבחן שלו לאינטליגנציה של מכונות, הוא לא יכול היה להעלות על דעתו, שפחות ממאה שנים מאוחר יותר ישוחחו מיליארדי אנשים עם מוחות מלאכותיים. דמיין או לא, האמין או לא כעובדה אנחנו בעידן בו צ’אטבוטים המופעלים באמצעות בינה מלאכותית מקבלים את פנינו כמעט בכל פעם בו אנחנו נכנסים לאתר זה או אחר.

הם משמשים כנציגי שירות לקוחות, ואפילו משתפי פעולה להגברת יצירתיות ועוד.. הצ’אט בוטים של ימינו הם הרבה מעבר למחוללי תגובות אוטומטיות, כיום הם יודעים לחקות בצורה מעולה את הניואנסים של איש שיח אנושי.

התפתחות טכנולוגית הצ’אט בוט

התפתחותה המדהימה של טכנולוגיית הצ’אט בוט החלה בפשטות המבוססת על כללים של ELIZA בשנות ה-60, שפעלה על פי כללי התאמת דפוסים פשוטים – זיהוי מילות מפתח בקלט ותגובה בתבנית מתוכנתת מראש. מודלים קודמים של צ’אטבוטים פעלו על תגובות סקריפט, שיכולות להשיב רק לשאילתות ספציפיות עם תשובות נוקשות.

כלומר, ELIZA הייתה חוזרת למשפטים קודמים או משתמשת בביטויים מלאים כדי להמשיך את השיחה, ויוצרת, או לפחות מנסה ליצור אשליה של הבנה ללא עיבוד או הבנה של שפה טבעית. מאז עברו מים רבים והגענו עד לצ’אט בוטים המונעים על ידי רשתות עצביות. הם יכולים להבחין בכוונות, לתפוס ניואנסים בשפה, וללמוד מאינטראקציות קודמות, וליצור חוויה שמרגישה יותר ויותר כמו אנושית וחל שינוי מהותי עצום באופן בו מבינים המכונה/המחשב את השפה האנושית ומעורבים בה.

שינוי ששיפר את יכולות המערכות האוטומטיות עד כדי יכולת להביא לכלל אינטראקציה משמעותית שבין אדם למחשב. ככל שמתפתחת טכנולוגית הצ’אט בוטים כך הציפיה מהם שיהיו פחות רובוטיים בתגובותיהם, יגיבו ביעילות ובזרימה המדמה אינטראקציה בין אנושית.

אינטראקציה דמוית אדם

מטרתם העיקרית של הצ’אט בוטים מבוססי AI היא חיקוי שיחה אנושית בתגובתיות מיידית. אלגוריתמים מתקדמים של בינה מלאכותית מנתחים תחביר, סמנטיקה ואפילו רגשות וכך מלמדים את הצ’אט בוטים להתאים את תגובותיהם באופן יעיל.

כיום, באמצעות ניתוח היסטוריית שיחות קודמות, יכולים הצ’אט-בוטים גם להוסיף לאינטראקציה תגובות מודעות להקשר, המלצה על מוצרים, או אזכור שיחות עבר, וכך נוצר הרושם של דיאלוג אישי. 

כלי צ’אט-בוט מומלצים 

Dialogflow 

Dialogflow היא פלטפורמת עיבוד שפה טבעית המאפשרת לעצב ולשלב ממשקי שיחה באפליקציות, אתרים ופלטפורמות העברת הודעות. משתמשת בלמידת מכונה כדי לזהות את כוונת המשתמש, לחלץ פרמטרים רלוונטיים משיחות ולשמור על הקשר בין מספר חילופי דברים, וכך מתאפשרת אינטראקציה טבעית. 

IBM Watson Assistant

IBM Watson Assistant כלי זה משתמש בטכנולוגית -AI מתקדמת ומאפשרת בניית צ’אטבוטים מתוחכמים המסוגלים לנהל שיחה בצורה קולחת וטבעית.

כלי בעל אפשרויות התאמה אישית המאפשרות לעסקים לתכנת אינטראקציות בגוונים שונים, ורגשות.

Microsoft Bot Framework

Microsoft Bot Framework כולל אינטגרציה עם שירותי Azure AI, מסייעת ביצירה, בדיקה ופריסה של צ’אטבוטים במגוון ערוצי תקשורת. יכולות בינה מלאכותית המאפשרות שיחות עשירות וניתוח מעמיק.

Microsoft Azure AI 

Microsoft Azure AI פלטפורמה מבוססת ענן המספקת חבילה של שירותי בינה מלאכותית ובהם למידת מכונה, עיבוד שפה טבעית, ראייה ממוחשבת ויכולות מחשוב קוגניטיביות, משלבת מודלים מובנים מראש עם פתרונות הניתנים להתאמה אישית, מה שמאפשר בנייה, אימון ופריסת מודלים שונים של בינה מלאכותית בקנה מידה גדול

סיכום

אין ספק שבמהלך האבולוציה של הצ’אט בוטים הם עברו שלבים רבים ומרתקים עד שהגיעו לאפשרויות מימוש הפוטנציאל שלהם לנהל/להנפיק שיחות המדמות שיח עם בן אנוש.

התפתחות מרשימה זו אפשרה ומאפשרת לחברות גדולות כקטנות לקדם קידום משמעותי את שירות הלקוחות ומשפר את חוויית המשתמש.

רוצים לשלוט בעולמות הבינה המלאכותית? בהורייזון לאבס אנו שמחים להציע את הקורס המלא ללימודי AI בישראל. ובנוסף, אנו מספקים הטמעות AI לעסקים תוך אפיון מקיף וקפדני.

הרשמה לקורס

כמה פרטים קטנים...

רגע לפני שאתם עוזבים

תנו לנו לתת לכם הצעה חד פעמית!