כפי שקורה בתעשיות רבות אחרות, תחום הפרסום הדיגיטלי עובר שינוי משמעותי, המונע בעיקר על ידי ההתקדמות בבינה מלאכותית (AI), ההולכת ולוקחת תפקיד בהגדרת אופן יצירת פרסומות ממוקדות.
בינה מלאכותית מאפשרת פיתוח ויישום אסטרטגיות פרסום אפקטיביות ממוקדות בקהלי היעד. באמצעות ניתוח כמויות עצומות של נתוני צרכנים, מזהה בינה מלאכותית דפוסים והעדפות, וכך מאפשרת למפרסמים להתאים את המסרים וההצעות שלהם בהתאם לרוב הצרכים והרצונות הייחודיים של צרכנים, לעתים עד לרמת הצרכן הבודד. בינה מלאכותית בעולם הפרסום הדיגיטלי מאפשר אוטומציה של שלל משימות נדרשות ובהן: מיקום מודעה, פילוח קהל ומעקב אחר ביצועים במהירות ובדיוק.
בדרך זו מובילה בינה מלאכותית לקמפיינים יעילים ומשפרת את האפקטיביות של מאמצי הפרסום. בינה מלאכותית מספקת גם תובנות יעילות לטובת הובלת החלטות פרסום עתידיות. כלי בינה מלאכותית מסייעים למפרסמים חידוד גישות בזמן אמת, ומבטיחים רלוונטיות והשפעה משמעותיים בתוך שוק הפרסום הדינאמי.
מיקוד והתאמה אישית
פתרונות התאמה אישית המופעלים על ידי בינה מלאכותית מנתחים שפע רב של נתונים ובהם: היסטוריית גלישה, רכישות ואינטראקציות במדיה חברתית, ומפיקים באמצעותם תובנות רבות בהן יכולים להשתמש אנשי הפרסום הדיגיטלי לשם התאמת חוויות ללקוחות. יכולות הבינה המלאכותית בניתוח כמויות אינספור של נתוני צרכנים מקנה לפרסום דיגיטלי יכולת יצירת אסטרטגיות מיקוד מותאמות אישית, לפלח את קהל היעד בצורה מדויקת יותר. למשל:
Spotify משתמשת באלגוריתמי AI לשם ניתוח התנהגות והעדפות משתמשים, הרגלי האזנה ורשימות ההאזנה השמורים. וכך יוצרת מודעות מותאמות אישית עד לרמת המשתמש הבודד.
Insider
Insider להתאמה אישית מתקדמת של אתרים ואפליקציות לנייד, המלצות על מוצרים, חיפוש באתר, פילוח חזוי, התאמה אישית של מסע לקוחות חוצה-ערוצים ואוטומציה של שיחות דו-כיווניות. מסייע להפחית את עלויות הרכישה, ולהגדיל את ההכנסות על ידי יצירת חוויות מותאמות אישית בכל הערוצים בעזרת בינה מלאכותית. מאפשרת להעביר תוכן, הודעות והמלצות מוצר אישיים לקהלים הנכונים, בערוצים הנכונים, בזמנים הנכונים. להתאים ולהפוך את כל תהליך יצירת ערוצים ייחודים כמו התאמה אישית של אתרים ואימייל.
Braze
BRAZE פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית העוסקת במעורבות לקוחות. מציעה ערימת כלים המשלבת התאמה אישית, יצירת תוכן ואופטימיזציה. Braze מתמחה בעיקר בהתאמת תקשורת בערוצים חיצוניים כמו דואר אלקטרוני, SMS והודעות דחיפה.
CleverTap
CleverTap היא פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית הכוללת פילוח קהלים, המלצות מותאמות אישית למוצרים ותזמון מסעות פרסום.
Monetate
Monetate היא פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית להתאמה אישית הכוללת: התאמה אישית אוטומטית, פילוח ומיקוד וניתוח קהלים. המלצות על מוצרים מותאמות אישית, חיפוש באתר ועוד
ניתוח חיזוי ושיפור החזר ROI
ניתוח חזוי באמצעות בינה מלאכותית אף הוא מהווה פריצת דרך בתחום הפרסום הדיגיטלי. תוך ניתוח נתונים היסטוריים, יכולה בינה מלאכותית לחזות אילו אסטרטגיות שיווק יניבו את החזר ROI – מדד פיננסי המודד את הרווחיות של השקעה על ידי השוואת הרווח או ההפסד ביחס לעלות שלה הטוב והיעיל ביותר.
למשל ביצוע אופטימיזציה של מיקומי מודעות על סמך ביצועים עתידיים פוטנציאליים. מאחר והמערכת לומדת ומתעדכנת ללא הרף על סמך אינטראקציות בזמן אמת יכולים העסקים להקצות משאבים בצורה מיטבית.
Adobe Sensei
פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לניתוח התנהגויות צרכנים, מייעלת את זרימות העבודה על ידי אוטומציה של משימות שחוזרות על עצמן, מספקת תובנות המסייעות לקבל החלטות מושכלות הקשורות להוצאות פרסום ומיקוד קהל.
אוטומציה וניהול קמפיין יעיל
כלי אוטומציה של בינה מלאכותית מאפשרים למפרסמים והמשווקים להתמקד בתכנון האסטרטגי, במקום בתפעול היומיומי, תוך ייעול ניהול וביצוע הקמפיינים . אחת הדוגמאות הטובות הן שימוש בפרסום פרוגרמתי, המופעל אוטומטית על ידי בינה מלאכותית לשם רכישת שטחי פרסום בזמן אמת.
The Trade Desk
The Trade Desk היא פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית העוזרת למפרסמים להשתמש בנתונים הזמינים הטובים ביותר כדי להגיע לקהלים באינטרנט בכל שלב של המשפך – ממודעות למעורבות ועד להמרה.
AdRoll
AdRoll פלטפורמת פרסום מונעת בינה מלאכותית המסייעת הפעלת מסעות פרסום מקוונים ממוקדים. אלגוריתמי הבינה המלאכותית של החברה מנתחים נתונים כדי לייעל את מיקוד המודעות, הקריאייטיב והצעות המחיר בזמן אמת.
צ’אטבוטים
תורמים תרומה משמעותית באינטראקציה שבין המפרסם ללקוח. שיווק שיחות באמצעות צ’אטבוט הוא דרך רבת עוצמה למשוך לקוחות בזמן אמת ולהניע אותם לקראת רכישה. אלגוריתמי הבינה המלאכותית של היום יכולים להבין את הכוונה מאחורי שאילתות באופן אוטומטי שיחות עקביות, המדמות שיח בינאישי, עם אלפי לקוחות בו-זמנית.
יצירת תוכן
כלי יצירת תוכן מסייעים למפרסמים הדיגיטליים ליצר מודעות משכנעות לכתוב פוסטים בבלוג ועוד מיני שיווק ברחבי המדיה חברתית. דרך ניתוח תוכן כלים אלה יכולים ליצור טקסט המותאם היטבל לצרכי המפרסם ולהקשר אל קהל היעד. Copy.ai ו-Jasper הן שתי פלטפורמות מעולות לצורך הענין.
יצירת וידאו
בינה מלאכותית מסייעת גם ביצירת תכני וידאו. מאפשרות למשתמשים לייצר פרסומות וידאו המופקות לאחר ניתוח מדיה גולמית ומדדי מעורבות הקהל לשם קביעת העריכות, המוזיקה והאפקטים הטובים והמתאימים ביותר. היא איננה דורשת ידע מוקדם ומאפשרת יצירת תוכן ווידאו איכותי ויעיל.
כלים מבוססי בינה מלאכותית ליצירת וידאו כמו Synthesia, D-ID ו-Hour One מאפשרים ליצור תוכן וידאו באמצעות המרת טקסט לסרטוני AI מציאותיים, עם קריינות ומציגים וירטואליים. הם יכולים לדבר שפות שונות באופן טבעי, כך שמתאפשר למפרסמים להתאמתם לשווקים בינלאומיים.
יישומים כמו Pictory ו-InVideo משתמשים בבינה מלאכותית לשם ניתוח תוכן כתוב והמרתו לסרטוני מדיה חברתית תוך בחירת קטעים רלוונטיים, הוספת כתוביות וסנכרון מוזיקה.
Motion Leap משתמש בבינה מלאכותית להנפשת תמונות סטילס ויצירת אפקטים של תמונות בתלת ממד ואפקטי וידאו דינמיים.
Descript פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית מאפשרת עריכת וידאו יכולת יצירת תרגומים סנכרון שפתיים.
לסיכום
בינה מלאכותית מחוללת מהפכה בנוף הפרסום הדיגיטלי החל משיפור המיקוד וההתאמה האישית ועד לשיפור יעילות מסע הפרסום, כתיבת המודעות ואופן הפרסום המותאם תוך הפעלת אסטרטגיות יעילות יותר, אוטומציה של משימות שחוזרות על עצמן ומתן תובנות מעמיקות יותר לצורך שיפור מתמיד.
רוצים לדעת כיצד לשלב את הבינה המלאכותית אצלכם בעבודת השיווק? בהורייזון לאבס אנחנו מזמינים להתרשם מקורס בינה מלאכותית לשיווק שילמד אתכם את כל הכלים והאסטרטגיות שיאפשרו לכם להיות צעד אחד ענק מעל המתחרים.